Gå til innhold

3G for HTC Desire

st01

Anbefalte innlegg

Lurte på en kjapp ting angående min HTC Desire med Android 2.2. :)

Her om dagen diskuterte jeg med min venninne som har Samsung Galaxy Spica, om hvordan hun fikk til 3G tilkobling på mobilen for å få internett tilgang der det ikke er trådløs nettverk. Hun hadde ikke peiling, men jeg har prøvd å finne ut om det samme skal funke med min mobil, har mislykkes. Har vært inne på innstillingene, men der får jeg bare tilgang til å aktivere mobilt nettverk som viser ikonene H eller E. Dette spiser opp 10kr om dagen hos meg, så jeg er ikke særlig positiv til dette. 3Gen til venninna mi funket selvom hun ikke hadde penger på kontantkortet.

Spørsmålet er enkelt, kan noen hjelpe meg med å få til 3G tilkobling på min HTC Desire? Har Telenor SuperKontroll.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du kan koble til internett via 3g med din telefon, og det virker som om du allerede har klart det. At det koster 10 kr per dag er ikke telefonen sin feil, men abonomentet ditt.

Venninnen din har nok heller ikke gratis mobilt nettverk.

Takker for svar!

Det som skjer når hun kobler seg til 3G, er at hun får symbolet 3G der jg får H eller E symbolet. Og jeg var vitne til at hun brukte 3G-nett når hun ikke hadde penger på kortet, synes også det er litt rart. Dessverre er det bare 1 abonnement i Telenor som har ubegrenset mobil nett, mens resten er 10 kr pr dag.

Lenke til kommentar

Ikke helt...

H = HSDPA (også kalt : 3.5G , Super 3G , Turbo 3G osv)

Altså raskere enn "vanlig 3G".

HSDPA er en videreutvikling av 3G. Mens 3G kan laste ned data med 0,35 Mb/s (~44 kB/s), kan HSDPA laste ned med 7,2 Mbps. I Norge er ikke nettet bygd ut for mer enn 3,6 Mb/s, men det vil mest sannsynlig bli bygd ut for høyere hastigheter i framtiden.

http://no.wikipedia.org/wiki/High-Speed_Downlink_Packet_Access

E = Edge datatilkopling ~ 160Kbps i Norge

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...