Gå til innhold

Ny telefon, men blir dratt mellom flere, hardt...

AvIOn

Anbefalte innlegg

Heisann.

Om noen dager skal jwg si farvel til en gammel venn, min HTC Desire som jeg har hatt i 20mnd. Den har vært med på mye rart, fra kamp på White Hart Lane, barnefødsel, Downloadfestival 2010 og 2011, og mye annet spennende, og den har overlevd alt, men har fått noen skrammer etter overkjørsel av buss, og ett par fall fra lomma ned på asfalten.

Det jeg bruker telefonen til i dag er primært:

- Surfing

- Se film/serier

- Musikk på trening

- GPS

Samt ringe og sende sms/mms.

Men jeg merker nå at på min neste teøefon vil jeg ja større skjerm, spesielt etter å ha tafset litt på Galaxy Note. Og dette var nemlig telwfonen jwg hadde bestemt meg for, helt inntil jeg bwgunte å øese om Windows phone 7.5, HTC Titan og Nokia Lumia 800... Det gikk plutselig opp ett lite lys for meg, jeg er faktisk litt lei av android, som jeg hele tiden må bruke tid på for å få det til å se lekkert ut, og få de nyeste og feteste widgettene inn på telefonen asap, som har gjort at den siste tiden, kun har kjørt stock Sense fra htc, som see bra, og føles mere gjennomført ut, enn alle de forskjellige launcherne jeg har brukt altfor mye tid på.

En annen ting med Android, er at jeg synes det er mye dårlige apps, ikke det at de ikle gjør det de skal, men jeg synes kanskje at i 2011/2012, så burde design og brukervennlighet være bedre. Og her fikk jeg litt sjokk når jeg så apps til wp 7.5, designvalget (metro ui???), var utrolig, og lekkert. Jeg vil tross alt at ting skal funke, på en pen og enkel måte.

Men det som holdet meg litt tilbake med tanke på Titan/lumia 800, er egentlig bare ting som jeg ikke har svarene på, oget er:

1. Kan jeg koble f.eks Titan til tven hjemme for å vose bilder, eller se film?

2. Kan jeg streame film/musikk fra de 25gb med web-storage jeg får med?(husker ikke navnet...)

3. Mister jeg mye av funksjonaliteten med integreringssystemet i wp, siden jeg ikke er på facevook/twitter eller noen andre sosiale samfunn?

4. Kan jeg legge over filmer/serier/musikk med de mest vanlige og kjente filformatene, på en kjapp og grei måte?

5. Hva mister jeg, og hva FÅR jeg ved å gå fra android til wp?

Mvh

Viktor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt Windows baserte smarttelefoner før, men har ikke vært bort i den du snakker om. Men er det en ting jeg vet så er det at Windows har aldri klart å lage gode telefon OS tidligere. Men de kan jo ha bedret seg :-)

Windows Phone og Windows Mobile er to svært forskjellige mobil OSer som har få ting til felles. Om du ønsker å lære mer om Windows Phone 7 så sjekk gjerne ut denne linken: http://www.engadget.com/2011/09/27/windows-phone-7-5-mango-review/

Lenke til kommentar

Sorry dobbelpost.

1. Det har jeg dessverre ingen anelse om.

2. Ja du kan streame filmer og musikk fra SkyDrive til din Windows Phone.

3. Både Facebook og Twitter er pent integrert i Windows Phone, men du blir ikke skadet av å ikke ha det.

4. WP7 støtter følgende lydformater: WAV, MP3, WMA, AMR, AAC/MP4/M4A/M4B og 3GP/3G2.

Og følgende videoformater: WMV, AVI, MP4/M4V, 3GP/3G2 og MOV (QuickTime).

Alt gjør du via Zune klienten.

5. Dette er noe du bør se på selv. Da jeg valgte WP7 ønsket jeg meg et Mobil OS som fungerte raskt, hadde fin flyt, tilbød fremtidige oppdateringer uten problemer og hadde en resurssterk produsent bak seg. Det at WP7 også inneholder Xbox Live, Office og muligens den beste Facebook integreringen noen sinne var bare ekstra pluss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...