Emma79 Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Hei! Kjøpte 4 flybilletter til USA online fra KLM i sommer til en reise som er om 2 uker. Nå må 1 av personene droppe reisen og grunnen er ikke nok til å få pengene tilbake. Istedet vil en annen venn overta billetten - det burde vel gå greit å bare forandre navnet på billetten online? Ser at man kan forandre på informasjonen under "Advanced Passenger Information". Regner ikke med at det koster noe? Erfaringer? Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Erfraringene mine fra selskaper er at det koster noe å bytte navn på billett jo, "administrasjonsgebyr"(?). Var på rundt 250 når jeg gjorde det, hos SAS i 2008 eller rundt der. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Uten å være sikker tipper jeg at det koster noe. Hvor mye avhenger nok av type billett og flyselskap. Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Hvis det i det hele tatt går, skal de garantert ha noe for det. Forsøkte å søke litt på klm.no, og fant: Can I change a passenger's name?If you want to change the personal details on your ticket or if the personal details on your ticket are not correct, please contact the agency where you have booked your ticket. Did you book your ticket on KLM.com? Please contact our Customer service centre. Lenke til kommentar
Emma79 Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 Takk for svar. Er det ikke litt rart om det ikke går ann å forandre navnet? Jeg mener, det burde egentlig være det samme for dem hvem som drar, så lenge noen får benyttet billetten - ellers er det jo en ubrukt billett. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 ubrukt bilett = ren fortjeneste for selskapet. Lenke til kommentar
Emma79 Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 Akkurat. Men er det ikke vanlig hos de aller fleste flyselskapene da at man får forandre navn for et gebyr? Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Det er nok mulig, men mot et gebyr. Noen billetter (de billigste) er det kanskje ikke mulig. Ta kontakt med klm. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Ser at man kan forandre på informasjonen under "Advanced Passenger Information". Regner ikke med at det koster noe? Advanced Passenger Info eller APIS som det kalles er ikke det samme som navn, det er passinfo o.l som må kunne endres hvis noen må skaffe nytt pass før reisen og slike ting. Lenke til kommentar
Emma79 Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 I see. Vel, så lenge man får lov å forandre navnet - uansett mot et gebyr - så er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå