Gå til innhold

Eyefinity vs Nvidia Surround?

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk en 24 tommer til jul fra en kompis, så nå sitter jeg med 3 identiske 24tommere (link) :w00t:

Systemet mitt nå:

Asus P6T

i7 950 (stock 3.10ghz)

Crucial DDR3 BallistiX 1600MHz 6GB CL8

1stk 480 GTX

Corsair Obsidian 800D kabinett

600W PSU

Jeg trenger altså nytt skjermkort! :dribble:

Jeg spiller for tiden SWTOR, og kommer nok til å holde meg der en god stund framover :) Spiller innimellom litt BF3.

Holder det med kun 1 skjermkort (AMD, Nvidia må vel ha SLI for 3 skjermer?), eller må jeg nå starte med SLI eller Xfire? Første kortet som slo meg var HD 7970, som kommer i januar (?). Tror dere dette vil være kraftig nok for 3 skjermer? Som sagt BF3 og SWTOR det går på. Er forsåvidt ikke ferdig med Skyrim heller :)

For hvis jeg må ha 2 skjermkort, er ikke da SLI litt foran? 2x480 GTX tror jeg utgår (jeg har 1 fra før). Mtp varme og strømforbruk. Den er jo et monster :p

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde gått for et HD 7970 først som sist grunnet den ekstreme ytelsen et 7970 leverer i eyefinity-oppløsninger (vi snakker HD 6990-ytelse og oppover her). Oppgradering til CFX i fremtiden er nok en grei idé også.

SLI vs CFX: like ille begge deler, AMD leverer oftere drivere og oppdateringer og har enkelte spill som ikke fungerer ved lansering, Nvidia leverer drivere sjeldnere og har hatt en god del bugs med idle/BSOD/nedklokking/artifakter det siste året. Alternate Frame Rendering (AFR) er uansett et helvete du helst burde holde deg unna om mulig.

VRAM på 1.5GB eller mer er også ønskelig for slik spilling, her er du veldig godt dekket på et 7970 med 3GB, SLI/CFX multipliserer ikke brukbart VRAM siden alle kortene har det samme innholdet på minnet.

Eyefinity er også et godt stykke foran Nvidias software-løsning i form av Surround

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Jeg hadde gått for et HD 7970 først som sist grunnet den ekstreme ytelsen et 7970 leverer i eyefinity-oppløsninger (vi snakker HD 6990-ytelse og oppover her). Oppgradering til CFX i fremtiden er nok en grei idé også.

SLI vs CFX: like ille begge deler, AMD leverer oftere drivere og oppdateringer og har enkelte spill som ikke fungerer ved lansering, Nvidia leverer drivere sjeldnere og har hatt en god del bugs med idle/BSOD/nedklokking/artifakter det siste året. Alternate Frame Rendering (AFR) er uansett et helvete du helst burde holde deg unna om mulig.

VRAM på 1.5GB eller mer er også ønskelig for slik spilling, her er du veldig godt dekket på et 7970 med 3GB, SLI/CFX multipliserer ikke brukbart VRAM siden alle kortene har det samme innholdet på minnet.

Eyefinity er også et godt stykke foran Nvidias software-løsning i form av Surround

Tusen takk. Da føler jeg meg tryggere på valg av skjermkort! :)

Går for 7970, og hvis det viser seg at det ikke holder, får jeg prøve med et til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...