dollahrs Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) Hei alle. Nå har jeg nettopp bygd ferdig en ny PC. Målet var en stillegående PC, og jeg er godt fornøyd med resultatet, alle komponentene er omtrent lydløse, med unntak av strømforsyningen. Jeg har: - Fractal Design R3 kabinett med to originale kabinettvifter - Intel i2500 prosessor (ikke overklokket) - Noctua DH-D14 CPU-vifte - ASUS P8P67 Pro MoBo - ASUS Geforce GTX 560ti - Corsair Vengeance DDR3 1600MHZ - Corsair Force Series 3 120 Gb SSD PSUen er som sagt en Corsair TX850W V2, som er montert med vifteretning ned i bunnen av kabinettet. Jeg hører viften ganske godt ved idle, og i tillegg hører jeg en lavfrekvent "humming". Hva tror dere, er dette vanlig? Edit: Innser at det er lettere å vurdere dette med komplett liste over komponenter. Endret 29. desember 2011 av dollahrs Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) Er det samme på min AX1200, og jeg fant ut att jeg slett ikke var alene. Ta en titt på Corsair forumet så finner du ut att det er ganske vanlig. Det har dog ingenting å si sånn sett. http://forum.corsair.com/v3/forumdisplay.php?f=178 Endret 29. desember 2011 av FiveInline Lenke til kommentar
dollahrs Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Er det samme på min AX1200, og jeg fant ut att jeg slett ikke var alene. Ta en titt på Corsair forumet så finner du ut att det er ganske vanlig. Det har dog ingenting å si sånn sett. http://forum.corsair.com/v3/forumdisplay.php?f=178 Ja jeg ser det er en del som har strevd med støy fra denne produsenten. Jeg trodde kanskje at AX-serien var mer stillegående, men det ser ikke sånn ut på forumet. Da blir det enten Angre Kjøp via Komplett, RMA til Corsair, eller bare leve med det. Lenke til kommentar
dollahrs Skrevet 13. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2012 Jeg returnerte TXen på angrerett og kjøpte en ny AX 850W fra Dustin (200 kr billigere enn Komplett). Nå er PCen helt stille ved idle, og jeg er fornøyd. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 AX 650. 750 og 850 er helt fantastiske sånn sett. Min AX850 har jeg aldri hørt et knyst til. Nesten litt bekymringsverdig :!: Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 På tross av at TX V2 er laget av Seasonic, er de ikke så stille som fhv. Seasonic-produserte Corsair-forsyninger har pleid å være. Om man tar XFX Core, så bygger den på den samme PSUen, men bruker en annen vifte (ADDA, som Seasonic selv bruker) mens TX V2 bruker Yate Loon. Den er ikke av samme kaliber støymessig. Lenke til kommentar
dollahrs Skrevet 13. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2012 På tross av at TX V2 er laget av Seasonic, er de ikke så stille som fhv. Seasonic-produserte Corsair-forsyninger har pleid å være. Om man tar XFX Core, så bygger den på den samme PSUen, men bruker en annen vifte (ADDA, som Seasonic selv bruker) mens TX V2 bruker Yate Loon. Den er ikke av samme kaliber støymessig. Ja jeg la merke til at mange er skuffet over TXen på diverse forum på nettet. Ikke lett å få med seg alle detaljer når man kjøper sitt første hjemmebygg Har lagt inn en heller laber review på Komplett.no, og skriver de 170 kronene i returkost på erfaringskontoen. Nå har jeg i det minste en PSU som bør holde i mange år fremover. Lenke til kommentar
maximus Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 På støysvake systemer er det ofte lite som skal til for å redusere støy. Det jeg gjorde på min Chieftec Super Series 650W var at jeg bøyde festene på gitteret foran viften utover slik at avstanden til viften ble større. Dette kan føre til en ule lyd når det er for nært viften, noe det er på de fleste strømforsyninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå