Cocoz Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Hei! Lurer på åssen jeg setter opp en brannmur sammen med våres modem/router ifra nextgentel. Brannmuren vi har kjøpt er en "WatchGuard 700", er vel ikke det nyeste på markedet men har ikke mest penger å bruke på dette når man starter opp en bedrift. Setter pris på all hjelp på dette området. Mvh Lenke til kommentar
conundrum Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Er det snakk om en WatchGuard FireBox 700 eller en FireBox X700? Jeg håper du fikk med manual og software. Nøyaktig hva er det du trenger hjelp til? Altså, hvordan ønsker du at brannmuren skal fungere, og hvor langt har du evt. kommet med oppsettet? Lenke til kommentar
Cocoz Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 Fikk med kabler å brukemanual, software vet jeg ikke. Men det er ikke X versjonen, jeg vet ikke hva som er forskjellen I oppsettet skal vi ha denne brannmuren, modem/routeren, en ip basert nas. Det kommer til å bli brukt 2stk bærbare og 1stk statsjonær Lenke til kommentar
conundrum Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Det du har, er såvidt jeg kan se et utdatert produkt som det ikke lenger kommer oppdateringer til eller gis support på. Firmware er ikke fritt nedlastbar uten vedlikeholdsavtale, som du nok ikke får for et utgått produkt uansett. Jeg håper du fikk den bortimot gratis. Oppsettet du beskriver, er så enkelt at en hvilken som helst bredbåndsrouter eller brannmur vil kunne løse oppgaven. Det betyr at også den gamle FireBox-enheten vil kunne gjøre jobben. Dette er det som må gjøres: 1. Koble en PC til FireBox-brannmuren og få kontakt med den. Sjekk manualen for hvordan dette gjøres. 2. Koble WAN-porten på brannmuren til bredbåndsmodemet og sett opp IP-adresse på WAN-porten. Hvordan dette skal gjøres, kommer an på bredbåndsabonnementet. 3. Lag brannmurregler for å tillate ønsket trafikk fra internnettet. Igjen, hva som er korrekt å gjøre her, vil avhenge av hva "ønsket trafikk" er. 4. Sett opp IP-adresse på brannmurens LAN-port (med mindre du vil beholde standardoppsettet), og sett opp DHCP-serveren. 5. Sett en fast IP-adresse på NAS-enheten (utenfor DHCP-scopet) Det er i store trekk det hele. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå