throha Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 har etter my om og men kjøpt meg en ASUS N53SV, når jeg kjøpte denne var det i planen å oppgradere å fylle opp minne plassen på den slik at jeg får de 16 gb ram som det er mulig å få (er 6gb nå). Det jeg lurte på da er rett å slett: Har jeg behov for 16gb ram ? dette er en pc som skal bli brukt til jobbing, dette vil si kompilering av kode, redigering av bilder\video og lignende. Hva ville dere anbefalt å kjøpe ? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 I utgangspunktet så føler jeg personlig at en bærbar ofte blir litt for svak for slike jobber , spesielt om noen programmer kan nytte godt av gpu'en til å avlaste cpu ved videoredigering etc. Mengden ram som er optimal er som regel helt avhengig av hvor mye du greier å belaste maskinen samtidlig og om du kjører ren optimalisert 64 bits programvare som kan håndtere store minnemengder (dvs over 3Gb grensa på 32bits os) , personlig så har jeg greid meg fint på omtrent 8GB DDR2 på et noe eldre oppsett nå i snart 4 år , men igjen så tilsier ikke bruksmønsteret mitt at jeg kommer til å sluke noe mer minne med mindre jeg finner på noen sprell med multitaskinga. Prøv først med 6Gb og føler du det ikke strekker til så kan du jo dobble det om det lar seg gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå