Janti Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Jeg har lenge sett etter et program som kan ta ut deler av DVD-er (hjemmebrente) og redigere dem og så lage ny DVD av utdragene. Jeg har ennå ikke funnet noe slikt program. Men: Det er jo mulig å ta ut VOB-filer fra en DVD. Men kan disse redigeres videre? Jeg har prøvd å ta dem inn i både Pinnacle og Magix, men disse programmene aksepterer ikke VOB-filer, iallfall ikke i utgangspunktet. Finnes det andre muligheter til å redigere VOB-filer? Eller kjenner noen til et program som kan redigere direkte fra DVD? Vennlig hilsen Jan Lenke til kommentar
JAH Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 En måte er å splitte .vob fila ned til media filer (da vob er en container) Nå er det endel år siden jeg var skikkelig inne i videoredigering, men da brukte jeg DGMPGDec til å separere media filene. Den finner du her : http://neuron2.net/dgmpgdec/dgmpgdec.html Da får du audio/video separat og de kan sikkert lastes i de programmene du nevner. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 VOB er det samme som MPG (MPEG). Hvis du endrer navn til .MPG, så burde det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 jeg har hatt "alle" versjoner av Magix og har aldri hatt problem med VOB-filer. Ev. kan du rename til .MPG. Men du må ha kopiert VOB-filene til harddisken først. -- Kan problemet være at du har en prøveversjon av Magix? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå