porsl Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) Hei! Har sittet og fulgt med på endel tråder i "hjelp til kjøp av ny pc" forum delen da jeg selv planlegger å skaffe meg en ny gaming pc når de nye skjermkortene til ATI kommer på markedet (skjer dette i januar eller februar forresten? de fleste ser ut til å mene jan, men ser også noen nevne feb). Prosessoren som blir anbefalt de fleste i min prisklasse (rundt 8k) ser ut til å være i5-2500K, da denne sies å yte vel så bra som i7-2600K til gaming og det ser ut til å være enighet om dette. I andre tråder hevdes det forøvrig at i noen spill, spesielt MMO'er vil man kunne merke vesentlig forskjell med en i7 kontra i5, så da blir spørsmålet mitt: For meg som spiller mye mmo spill(først og fremst WoW, men blir vel også litt SWTOR i tiden framover), vil det være en vesentlig merkbar forskjell mellom i5 og i7? Endret 29. desember 2011 av porsl Lenke til kommentar
phlake Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Se link i signaturen min. i5 ftw! 2 Lenke til kommentar
porsl Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Takk for linken, ser jo ut som blizzard spill generelt har lagt sin elsk på i5, lover jo godt for D3 også da Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Hei! Har sittet og fulgt med på endel tråder i "hjelp til kjøp av ny pc" forum delen da jeg selv planlegger å skaffe meg en ny gaming pc når de nye skjermkortene til ATI kommer på markedet (skjer dette i januar eller februar forresten? de fleste ser ut til å mene jan, men ser også noen nevne feb). Prosessoren som blir anbefalt de fleste i min prisklasse (rundt 8k) ser ut til å være i5-2500K, da denne sies å yte vel så bra som i7-2600K til gaming og det ser ut til å være enighet om dette. I andre tråder hevdes det forøvrig at i noen spill, spesielt MMO'er vil man kunne merke vesentlig forskjell med en i7 kontra i5, så da blir spørsmålet mitt: For meg som spiller mye mmo spill(først og fremst WoW, men blir vel også litt SWTOR i tiden framover), vil det være en vesentlig merkbar forskjell mellom i5 og i7? eneste spillet jeg vet som som bruker hyperthreading er CIV 5 (hyperthreading er det som gjør i7 bedre) så en i5 2500k er nok best for deg WOW bruker ikke mange kjernene så hyperthreading vil ikke kunne hjelpe deg SWTOR er jeg litt usikker på faktisk, men en i5 på stock frekvens vil kjøre det på ca. 95FPS, selv om grafikkortet stopper den tidligere (man må opp på SLI nivå for å få så mye FPS) muligens AMD HD7970 kommer helt opp til 95 FPS men det er langt utenfor din prisklasse. 1 Lenke til kommentar
porsl Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) Står mellom HD7970 og HD7950, får se hva 7970 havner på men hvis det holder seg under 5000 så er det fullt mulig jeg går for det Jeg har ikke noe satt budsjett, men en foretrukket prisklasse. Endret 29. desember 2011 av porsl Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Står mellom HD7970 og HD7950, får se hva 7970 havner på men hvis det holder seg under 5000 så er det fullt mulig jeg går for det Jeg har ikke noe satt budsjett, men en foretrukket prisklasse. vel uansett, gå i5 2500k du prisen på HD 7970 er vel regnet til et sted mellom 4000kr og 4400kr 1 Lenke til kommentar
porsl Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Ok, takk for raske svar, da går jeg nok for i5. Er det forventet noe prisfall på denne den nærmeste tiden framover? eller vil prisnivået holde seg stabilt (hvertfall ut jan/feb)? Spørr først og fremst ettersom det er så "lenge" til HD7xxx release at jeg kan like gjerne prøve å plukke deler på diverse tilbud fram til da ser blant annet komplett nå har akkurat denne prosessoren på tilbud Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 AMD HD7970 release er 9 januar Papir lanseringen var for ca en uke siden Lenke til kommentar
porsl Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Hva med HD7950? Har det kommet noen konkret info og release dato der? eller har vi bare infoen fra diverse leaks? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Det kortet kommer vel en stund etterpå. Jeg tipper rundt om slutten av februar 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå