Gå til innhold

Diskusjon.no kårer tidenes beste spill! Resultater i oppdatert førstepost!

Hvordan burde poeng telles?  

228 stemmer

1. 1. Når jeg skal telle poeng 1. Mars, hvordan synes du jeg burde telle?

• 1. plass får 10 poeng, 2. plass 9 poeng osv. (slik som nevnt i flørstepost)
    • Alle spill på listen får 1 poeng.
    • Annen måte, skriv hvordan du synes jeg burde telle poengene!

Anbefalte innlegg

Det mest rettferdige er å gi karakter 10, 9 osv nedover på listen. Det gir spill som ikke er utgitt av de største og feteste spillselskapene en mer fair fight-mulighet.

Tenk bare på hvor mange flere det er som har spilt spillene fra nettopp de rikeste og mest markedsførende selskapene, ( mange av spillene deres blir derfor listefyll som plukker poeng uten nødvendigvis å være så vanvittig bra!!).

Dersom Gothic 2 hadde vært laget av Bethesda (obs!!, kun i navnet og for all del ikke på ordentlig) eller et annet stort selskap med markedsføringspenger ut av en annen verden, og dersom flere spillere hadde hatt litt baller og tålt litt tøff start og bratt lærlingskurve vedrørende kamp - så ville Gothic 2 (gjerne med tilleggspakken Night of The Raven) tronet på toppen over alle lister verden over som tidenes beste spill.

Selvfølgelig er dette bare min mening, og selvfølgelig kommer det ville protester fra noen her -men det er helt ålreit. Jeg vet uansett at min mening er den rette og blir ikke skuffet :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et positivt inntrykk av Gothic 2 - men jeg har også inntrykk av at forpliktelsen det er å sette seg ned med det spillet er så stor at det omtrent bør være tidenes spill for at det skal være verdt det. Noe jeg tross alt tviler på. Garantert et genialt spill for hardcore rpg-fans, men for oss andre er det nok nisje.

Forøvrig kunne jeg sagt det samme om Europa Universalis-serien. Dette er en serie strategispill som er såpass dyp at jeg ikke har klart å få noen jeg kjenner til å spille den, men etter min mening er den ved siden av Civ den strategispillserien som troner på topp, og et topp3-spill noensinne. Likevel kommer bare jeg til å ha den med på min liste her. Vil jeg tro. Og slik er det vel for de fleste som er hardcore-fans av en bestemt serie - de dypeste og mest givende spillene for kjernefansen er gjerne ikke de mest interessante for andre.

Girl: du bør sikkert få inn at det er MGS3 du har på din liste, slik at det ikke blir forvirring.

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål: Skal spillene vurderes ut ifra sin egen tid?

Doom var f.eks en fantastisk opplevelse den gangen kom fordi 3D dataspill var en ny opplevelse (og fordi gameplayet var skikkelig nyskapende og vellykket).

Man kan ikke forvente at en 14-åring i dag ville satt pris på det spillet i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Doom var f.eks en fantastisk opplevelse den gangen kom fordi 3D dataspill var en ny opplevelse (og fordi gameplayet var skikkelig nyskapende og vellykket).

Man kan ikke forvente at en 14-åring i dag ville satt pris på det spillet i det hele tatt.

Tror du bare skal følge magefølelsen din. Jeg vurderte å putte det orginale Super Mario Bros på topp, men droppet det fordi både Super Mario Bros 3 og World tross alt er bedre spill i dag, men om du ønsker å belønne kreativitet og innflytelse, så putter du åpenbart gamle spill der. Doom er forøvrig fremdeles min favoritt standard shooter :)

Lenke til kommentar

Hva skal man med 14-åringers mening i denne kåringen uansett? The fuck hvis kids i dag skulle kåret beste spill ville buttrape versjonene av CoD havnet på topp 5.

Lenke til kommentar

Er ganske "fersk" i forhold til dere andre, men skal prøve å oppsummere mine beste minner fra mine år som usosial :)

1. Grand Turismo 3

2. Unreal Tournament 2004

3. Portal

4. Total War: Medieval II

5. Sid Meier's Civilization V

6. TESV: Skyrim

7. Fifa 99

8. Planets VS Zombies

9. Worms World Party

10. GTA: Vice City

Må nesten få med at BF3 får en 11. plass :tease:

Lenke til kommentar

1. Grim Fandango (1998, LucasArts) - PC

2. StarCraft (1998, Blizzard) - PC

3. Super Mario World (1990, Nintendo) - SNES

4. Den Lengste Reisen (1999, Funcom) - PC

5. Heroes of Might and Magic III (1999, New World Computing) - PC

6. Portal 2 (2011, Valve) - PC, PS3, 360

7. Final Fantasy X (2001, Square) - PS2

8. Valkyria Chronicles (2008, Sega) - PS3

9. Silent Hill 2 (2001, Konami) - PC, PC2, Xbox

10. God of War (2005, SCE Studios Santa Monica) - PS2

Blir forøvrig snart 28 år, og denne listen kan forandre seg fra time til time, fandens vanskelig. En ting er sikkert, alle disse spillene er spill som er fantastiske og har betydd mye for meg.

Lenke til kommentar
Det mest rettferdige er å gi karakter 10, 9 osv nedover på listen. Det gir spill som ikke er utgitt av de største og feteste spillselskapene en mer fair fight-mulighet.

Du har et poeng der, men det kan gå i begge retninger. Og - som nevnt; Gitt at du lister opp dine 10 beste spill. Synes du fortsatt at førsteplassen er 10 ganger bedre enn sisteplassen? Dine alltime favorittspill?

Hva med at eldre spill på listen gis bonuspoeng? Er vel kanskje en dårlig måte å gjøre det på, men det kan muligens redde eldre gode spill fra å bli knust under "buttrape versjonene av CoD". For dersom spillene vurderes ut ifra deres egen tid, tror jeg vi vil få en mer korrekt fremstilling av hvilke spill gjennom tidene som var "det beste". Nostalgien har jo selvsagt en hel del å si for hver enkelt sin poenggivning, men jeg tror det også kan være med å si mer om selve spillet og dets spillbarhet.

Dersom jeg lager min liste, kommer jeg til å sette The Neverhood (PC, Dreamworks Interactive, 1996) på min førsteplass. Nostalgien her stikker dypt, og jeg tar det ofte fram igjen for å minnes hvordan det var. Dette var et spill som aldri ble ordentlig anerkjent, og derfor relativt lite kjent. Jeg er 20 år btw.

Selvfølgelig er dette bare min mening, og selvfølgelig kommer det ville protester fra noen her -men det er helt ålreit. Jeg vet uansett at min mening er den rette og blir ikke skuffet :D
:blink:

Ser nå at det er MANGE spill som kunne vært listet opp på min liste istedenfor andre. NHL 12, Spacechem, Bastion osv
Edit er lov helt frem til 1. Mars. Oh, and btw; før opp platform, utgiver, og utgitt år i parantes utenfor hvert spill :thumbup: Endret av Kallileo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sålangt ser listen slik ut:

1. Battlefield 2

2. Grand Theft Auto: San Andreas

3. Left 4 Dead

4. Battlefield 3

5. Age of Mythology

6. Pokemon Gold/Silver

7. Fallout 3

8. Call of Duty: Modern Warfare

9. The Elder Scrolls: Skyrim

10. Assassins Creed: Brotherhood

Lenke til kommentar

Å gi bonuspoeng til gamle spill er jeg ihvertfall i mot, blir alt for innviklet. Tror vi bare skal la dette gå som det går med de reglene trådstarter har laget, det vil aldri bli objektivt likevel. Vi gjør dette for gøy - ikke fordi vi søker å lage den ultimate listen.

Lenke til kommentar

1. Donkey Kong Country (1994, Rare, Super Nintendo Entertainment System)

2. Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest (1995, Rare, Super Nintendo Entertainment System)

3. Super Mario Bros. 3 (1988, Nintendo EAD, Super Nintendo Entertainment System)

4. Super Mario World (1990, Nintendo EAD, Super Nintendo Entertainment System)

5. Chrono Trigger (1995, Square, Super Nintendo Entertainment System)

6. Final Fantasy VII (1997, Square Product Development Dept. #1, PlayStation)

7. Donkey Kong Country Returns (2010, Retro Studios & Nintendo, Wii)

8. Super Mario World 2: Yoshi's Island (1995, Nintendo EAD, Super Nintendo Entertainment System)

9. The Legend of Zelda: A Link to the Past (1991, Nintendo EAD, Super Nintendo Entertainment System)

10. Donkey Kong Country 3: Dixie Kong's Double Trouble! (1996, Rare, Super Nintendo Entertainment System)

- Super Nintendo - 1991 - Nintendo

• Liker 4
Lenke til kommentar

1. X-Com: UFO Defense/UFO: Enemy Unknown (PC, MICROPROSE, 1993)

2. Heroes of Might and Magic III (PC, 3DO, 1999)

3. The Settlers (PC, UBISOFT/BLUE BYTE, 1993)

4. Super Mario Bros 3 (NES, NINTENDO, 1988)

5. Empire Earth (PC, STAINLESS STEEL STUDIOS, 2001)

6. Age of empires (PC, ENSEMBLE STUDIOS, 1997)

7. The Elder Scrolls IV: Oblivion (BETHESDA, PC/PS3/360, 2006)

8. The Curse of Monkey Island (PC, LUCASARTS, 1997)

9. Fallout 3 (2009, Bethesda Game Studios) - PC, X360 & PS3

10. Final fantasy x ( square enix, ps2, 2001)

Umulig å få til top 10 men dette blir min iallefall :)

Lenke til kommentar

Har ikke spilt så mange spill, men lagde en kjapp liste av de jeg kunne komme på. Alle spillene er til Playstation, bortsett fra DSJ.

1. Red Dead Redemption

....

2. Assasins Creed 2

3. Assasins Creed Brotherhood

4. Assasins Creed Revelations

5. FIFA 12

6. Call of Duty: World At War

7. Assasins Creed

8. Battlefield 3

9. Deluxe Ski Jump (link. 100 % virusfritt gratisspill. Gammelt (1999), men utrolig avhengighetsskapende.

10. The Lord of the Rings: Two Towers

Endret av Nycolan
Lenke til kommentar

Fra toppen av hodet, hva som har vært mest gøy for meg:

1. Descent. Parallax software 1994. Fantastiske våpen. Fortsatt den mest episke bossfighten for min del på slutten.

2. Super Mario Galaxy 2. Wii. Nintendo 2010. Uendelig kreativt og moro.

3. Doom 2. Spørsmål?

4. Bioshock. PC. 2k 2007. Fantastisk art design og historie. Bra gameplay.

5. Amnesia the dark descent. PC. Frictional games 2010. Viser at spill virker sterkere enn film. Genialt.

6. Donkey Kong country returns. Wii. 2010. Gøy, gøy, gøy.

7. Sonic the hedgehog 4. På Wii, itouch og iPad., 2010. Billig og enkel produksjon, men genuint gøy. Kanskje jeg koser meg ekstra fordi forventningene ikke var der? Lett, men mange fiffigheter å utforske.

8. Metroid other m. Wii. 2010. Deilig at noen lager et annerledes skytespill. Fra bosskamp til bosskamp. Historie og cut-scenes suger kanskje hund for de som har et religiøst forhold til Samus, men jeg synes det er moro å en kalkun innimellom.

9. Ingen nevnt, ingen glemt

Endret av Philber Desanex
Lenke til kommentar

1. Zelda: A Link to the Past (SNES), Nintendo 1992(US/EU)

2. The Curse of Monkey Island (PC), LucasArts 1997

3. Silent Hill 1 (PS1), Konami 1999

4. Shadow of the Colossus (PS2), Team Ico 2006(EU)

5. Resident Evil 1 (PS1), Capcom 1996

6. Final Fantasy 6 (SNES), Square 1994

7. Skyrim (PC), Bethesda 2011

8. Chrono Trigger (SNES), Square 1995

9. Tomb Raider 1 (PS1), Core 1996

10. Dragon Age Origins (PC), Bioware 2009

Har bare testet på konsollene i parentes...

Endret av -kai-
Lenke til kommentar

1. Rome Total War (PC) Creative Assembly 2004

2. Mass Effect (xbox 360, PC) Bioware 2007

3. The Legend of Zelda: Ocarina of Time (N64) Nintendo 1998

4. Heroes of Might & Magic 3 (PC) New World Computing 1999

5. Batman Arkham Asylum(xbox 360, PC, PS3) Rocksteady Studios 2009

6. Mariokart 64 (N64) Nintendo 1997

7. Rollecoaster Tycoon (PC) Chris Sawyer Productions 1999

8. Darwinia (PC) Introversion Software 2005

9. Mirror's Edge (xbox 360, PC, PS3) DICE 2008

10. Total War: Shogun 2 (PC) Creative Assembly 2011

Dæven det var ikke lett, det var mye godt og ta av og mye som det ikke var plass til. Listen baserer seg på spill jeg føler har hatt en betydelig innvirkning på meg som spiller. Dette er spill som jeg fisker fram med jevne mellomrom når jeg virkelig vil kose meg

Lenke til kommentar

1. Resident Evil 4 (Wii)

2. The Elder Scrolls III: Morrowind (Xbox)

3. The legend of Zelda: Wind Waker (NGC)

4. Fallout 3 (Xnox 360)

5. Half Life 2 (Xbox 360)

6. Lost Odyssey (Xbox 360)

7. The Legend of Zelda: Twilight Princess (Wii)

8. The Legend of Zelda: Skyward Sword (Wii)

9. Bioshock (Xbox 360)

10. Halo Combat Evolved (Xbox)

Lenke til kommentar

10: God of War (ps2) SCE Studios Santa Monica 2005

9: Age of Empires 2 The age of kings (pc) Ensemble Studios 1999

8: Diablo 2 LoD (pc) Blizzard North 2001

7: Unreal Tournament (pc) Epic Games, Digital Extremes 1999

6: Super Mario land 3: Wario land (gameboy) Nintendo R&D1 1994

5: Warcraft 2: tides of darkness (pc) Blizzard Entertainment 1995

4: The Settlers 2 (pc) Blue Byte Software 1996

3: Heroes of might and magic 3 (pc) New World Computing 1999

2: Legend of Zelda: A link to the past (snes) Nintendo EAD 1991

1: Diablo (pc) Blizzard North 1996

Wow dette var ikke lett. Kan komme på mange flere som kansje hadde fortjent en plass her, men falt til slutt på disse 10.

Basert kun på egne meninger og følelser jeg hadde for hvert av spillene mens jeg vokste opp.

Hvis jeg skulle sortert etter timer spilt hadde nok diablo2 og homm2 og homm3 knivet sterkt om de 3 første plassene, med WoW hakk i hel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...