Gå til innhold

Diskusjon.no kårer tidenes beste spill! Resultater i oppdatert førstepost!

Hvordan burde poeng telles?  

228 stemmer

1. 1. Når jeg skal telle poeng 1. Mars, hvordan synes du jeg burde telle?

• 1. plass får 10 poeng, 2. plass 9 poeng osv. (slik som nevnt i flørstepost)
    • Alle spill på listen får 1 poeng.
    • Annen måte, skriv hvordan du synes jeg burde telle poengene!

Anbefalte innlegg

Er det enorm forskjell? Er det virkelig nødvendig å komme med slike selvfølgeligheter hver gang noe skrives? Er det virkelig noen som tror at dette skal kåre verdens objektivt beste spill? Salg er ikke det samme som kvalitet. Jeg mener folk som tror det er en objektiv kåring har manglende språkforståelse rett og slett.

AtW

Slapp av.

Jeg bare resonnerer rundt selve meningen med en liste som ikke er representativ. Med andre ord så mener du at de som tolker tittelen korrekt har manglende språkforståelse? Jeg vet at selve 'kåringen' gjelder kun for dette forumet og deres medlemmer men tittelen gir et annet inntrykk.

Hvis du trodde at dette skulle være en objektiv liste, da i form av salg, hvorfor ville det stått at diskusjon.no kårer de beste spillene?

Ville det heller ikke stått at det skulle være en liste over de mest solgte spillene?

Ikke nødvendigvis. Er det ikke salg som avgjør om et spill er suksessfull eller ikke?

Virker jeg ikke rolig nok for deg? Eller er det bare det at jeg er uenig som får deg til å si "slapp av"?

Folk som tror dette er en objektiv liste tolker ikke tittelen korrekt, språk er stappfullt av underforståtte betydninger, om man skal poengtere at noe er en subjektiv mening hver bidige gang så får man ett enormt tungvint språk der selvfølgeligheter gjentas annenhver setning. Tittelen gir kun ett annet inntrykk om man har dårlig språkforståelse, eller misforstår med vilje.

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men du vil påstå at det er salg som avgjør om et spill er tidenes beste eller ikke? For da ville wii sports kommet på topplista, siden det har blitt skippet i rundt 70 millioner.

Overskriften sier tydelig at diskusjon.no skal kåre tidenes BESTE spill. Om et spill er bra eller ikke er det vi skal avgjøre. Og bestemmelsen av hva som er bra eller ikke er en subjektiv mening.

Jeg liker ikke hvordan denne tråden får enkelte spill til å framstå som noe universelt 'best' blant medlemmene på forumet. Jeg har konstatert mitt poeng og er uenig i hele listen. Det er alt.

Så hvorfor argumenterer du ikke med det utgangspunktet istedenfor å hakke på hva overskriften betyr? Du innrømmer nå at det er din uenighet i listen i seg selv som får deg til å kverulere rundt betydningen av hva overskriften står for? Hva er logikken?

At noen mener sine valg er "universelt best" synes jeg og er irriterende, og feil i et subjektivistisk utgangspunkt som denne listen har. Men det var ikke det poenget jeg tok fra deg i det hele tatt.

Ah, så utrolig unødvendig og bortkastet tid.

Lenke til kommentar

Virker jeg ikke rolig nok for deg? Eller er det bare det at jeg er uenig som får deg til å si "slapp av"?

Folk som tror dette er en objektiv liste tolker ikke tittelen korrekt, språk er stappfullt av underforståtte betydninger, om man skal poengtere at noe er en subjektiv mening hver bidige gang så får man ett enormt tungvint språk der selvfølgeligheter gjentas annenhver setning. Tittelen gir kun ett annet inntrykk om man har dårlig språkforståelse, eller misforstår med vilje.

AtW

Du insinuerer til at jeg har manglende språkforståelser og derav kritiserer min intelligens. Derfor skrev jeg 'slapp av'.

Så hvorfor argumenterer du ikke med det utgangspunktet istedenfor å hakke på hva overskriften betyr? Du innrømmer nå at det er din uenighet i listen i seg selv som får deg til å kverulere rundt betydningen av hva overskriften står for? Hva er logikken?

At noen mener sine valg er "universelt best" synes jeg og er irriterende, og feil i et subjektivistisk utgangspunkt som denne listen har. Men det var ikke det poenget jeg tok fra deg i det hele tatt.

Ah, så utrolig unødvendig og bortkastet tid.

Selve motivet bak mine påstander er hovedsakelig å holde diskusjonen gående hvorav formålet er å bekrefte eller avkrefte min tankegangen.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Og den har 100% blitt avkreftet, det må du være enig i. Ingenting med tittelen sier at den ikke er subjektiv, og jeg har ikke hørt et eneste godt argument fra deg imot.

Så la oss diskutere spill, ikke kaste bort unødvendig tid på kverulering.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Av hvem og hvordan?

(...) Så la oss diskutere spill, ikke kaste bort unødvendig tid på kverulering.

Skal vi diskutere spill eller ønsker du at jeg fortsetter?

Du fortsatte diskusjonen, så vil gjerne at du fullfører. Gi meg noen gode argumenter for ditt standpunkt, så skal jeg la være å skrive mer, og så kan vi gå videre med å snakke om spill. Virker som om du er litt avvikende her.

Lenke til kommentar

Av hvem og hvordan?

(...) Så la oss diskutere spill, ikke kaste bort unødvendig tid på kverulering.

Skal vi diskutere spill eller ønsker du at jeg fortsetter?

Du fortsatte diskusjonen, så vil gjerne at du fullfører. Gi meg noen gode argumenter for ditt standpunkt, så skal jeg la være å skrive mer, og så kan vi gå videre med å snakke om spill. Virker som om du er litt avvikende her.

Med andre ord så mener du at jeg viser uregelmessigheter i forhold til det normale? Det blir unødvendig å gjenta meg selv med tanke på at alt som har blitt nevnt til nå representerer mine argumenter.

Lenke til kommentar

Og på bakgrunn av det vi har skrevet som motargumenter, er dine argumenter som følger?

Selve argumentasjonen er nå meningsløs ettersom at min tankegang både har blitt bekreftet og avkreftet slik som nenvt tidligere. Med mindre en tredje part involverer seg og forsøker mekling så blir dette kun en 'din mot min' argumentasjon.

Lenke til kommentar

Uannsett om listen hadde vært objektiv, noe som jeg tror vil være nærmest umulig å framstille, så ville det være mange som ville være uenige med den listen også. Siden denne listen er bygget opp av våre egne favoritter så vil det vel være flere som er fornøyd med resultatet av denne listen enn den potensielle objektive listen.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det har tre vært uenige med dine argumenter, og du har ikke hatt noe som helst godt argument å si tilbake.

Akkurat nå mistenker jeg at du:

1. Enten har gitt opp din egen tankegang og bare troller for å irritere meg.

2. Virkelig er så overbevist at du har rett at du overser all fornuft og ikke vil engang diskutere ditt standpunkt lengre.

3. Ikke greier å innrømme at du har feil selv om du vet det innerst inne.

Endret av Cuz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du insinuerer til at jeg har manglende språkforståelser og derav kritiserer min intelligens. Derfor skrev jeg 'slapp av'.

Det får være din tolkning, manglende språkforståelse og manglende intelligens er ikke nødvendigvis det samme. Når det er sagt tror jeg det er mer sannsynlig at du gjør det vanskelig med vilje. Men det er en mistolkning av en ganske grei setning å tolke den som du gjør. Det er ingen presedens i norsk for å spesifisere absolutt alt som er meninger, og att det er subjektivt, svært ofte er dette tydelig underforstått, noe det også er her.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Uannsett om listen hadde vært objektiv, noe som jeg tror vil være nærmest umulig å framstille, så ville det være mange som ville være uenige med den listen også. Siden denne listen er bygget opp av våre egne favoritter så vil det vel være flere som er fornøyd med resultatet av denne listen enn den potensielle objektive listen.

Selvfølgelig men det kan være greit å diskutere til hvilken grad den er representativ i forhold til de aktive medlemmene av forumet.

Slik jeg ser det har tre vært uenige med dine argumenter, og du har ikke hatt noe som helst godt argument å si tilbake.

Akkurat nå mistenker jeg at du:

1. Enten har gitt opp din egen tankegang og bare troller for å irritere meg.

2. Virkelig er så overbevist at du har rett at du overser all fornuft og ikke vil engang diskutere ditt standpunkt lengre.

3. Ikke greier å innrømme at du har feil.

Du har selv ingen gode argumenter som hovedsakelig resulterer i at du verken kan bekrefte eller avkrefte min tankegang. Både du og jeg er låst fast i denne argumentasjonen. Den er nå helt meningsløs.

Lenke til kommentar

Det får være din tolkning, manglende språkforståelse og manglende intelligens er ikke nødvendigvis det samme. Når det er sagt tror jeg det er mer sannsynlig at du gjør det vanskelig med vilje. Men det er en mistolkning av en ganske grei setning å tolke den som du gjør. Det er ingen presedens i norsk for å spesifisere absolutt alt som er meninger, og att det er subjektivt, svært ofte er dette tydelig underforstått, noe det også er her.

AtW

Med tanke på at det ikke 'nødvendigvis' er det samme henviser til muligheten at det 'kan' være det. I forbindelse med det faktum at du ikke svarer konkret på min påstand er igjen en insinuasjon på det som jeg nevnte tidligere.

Symmetrical, kan du ikke bare la brukerne av dette forumet få ha denne listen i fred, og så kan vi bruke tråden til hyggelig diskusjon av spill?

Kan ikke alle bare være venner? :thumbs:

Selvfølgelig men det avhenger av om jeg må fortsette å diskutere med de andre medlemmene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...