Gå til innhold

Diskusjon.no kårer tidenes beste spill! Resultater i oppdatert førstepost!

Hvordan burde poeng telles?  

228 stemmer

1. 1. Når jeg skal telle poeng 1. Mars, hvordan synes du jeg burde telle?

• 1. plass får 10 poeng, 2. plass 9 poeng osv. (slik som nevnt i flørstepost)
    • Alle spill på listen får 1 poeng.
    • Annen måte, skriv hvordan du synes jeg burde telle poengene!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når er listen klar? :)

Faen, har glemt det! :p Skal prøve å få gjort det i løpet av denne uka!

Noen som har noen tips til hvordan ejg kan telle poengene?

Booooo!! :tease:

Har ventet lenge, også har du ikke started enda? :p

Haha, har hatt mye skole å gjøre! :p

Noen som vet hvordan jeg kan lage en tabell hvor jeg bare kan skrive inn spillene og telle manuelt, men gjøre slik at listen organiserer seg etter mest poeng til slutt?

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan jeg kan lage en tabell hvor jeg bare kan skrive inn spillene og telle manuelt, men gjøre slik at listen organiserer seg etter mest poeng til slutt?

Vil vel tippe at man på en eller annen måte for brukt en excel-formel til dette?

Edit:

Om jeg skulle gjort dette, tror jeg at jeg hadde starta med å sette opp alle spillene i excel. Alle nevnte spilltitler i ei liste. Også går du over og føyer inn poengscoren i kolonnene til høyre for spilltitlene. Til slutt lager du en formel som legger til alle poengene til et gitt spill, og bruker da denne formelen igjen på alle de andre spillene. Dersom det er mulig, da. Har ikke brukt excel på flere år. Dog usikker på om du får rangert det på en sånn måte at spillet med høyest score kommer øverst osv.

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar

Vil vel tippe at man på en eller annen måte for brukt en excel-formel til dette?

Edit:

Om jeg skulle gjort dette, tror jeg at jeg hadde starta med å sette opp alle spillene i excel. Alle nevnte spilltitler i ei liste. Også går du over og føyer inn poengscoren i kolonnene til høyre for spilltitlene. Til slutt lager du en formel som legger til alle poengene til et gitt spill, og bruker da denne formelen igjen på alle de andre spillene. Dersom det er mulig, da. Har ikke brukt excel på flere år. Dog usikker på om du får rangert det på en sånn måte at spillet med høyest score kommer øverst osv.

Edit: Kan ikke se for meg noen funksjonell formel til dette, så lenge listen må telles manuelt utenfor excel uansett. Men summeringen gjøres i excel, og rangeringen ved hjelp av data/sortér.

Endret av aphelion3
Lenke til kommentar

Er nå godt over halvveis med tellingen, og ser at det er en utrolig mengde med forskjellige spill, er nå oppe i ca 250 forskjellige spill!

Om jeg bruker denne listen som et ferdig resultat, eller kaller dette en kvalifiseringsrunde er opp til dere.

Hva synes dere?? :)

Lenke til kommentar

Og så stemmer vi på de som i en finale runde, eller bare lage top 50 liste? Var jo sistnevnte som var den opprinnelige planen, så går mest sannsynelig for det med mindre noen har noen inspill å komme med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...