lasseoj Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Det viktigste er vell ikke hvordan det ser ut, men at den blir oppdatert 2 år etter den er kommet ut. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Kan ikke si jeg faller pladask for dette designet. Hvis det skulle vise seg å stemme. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 "får helt nytt design". En blanding mellom iphone og ipad... Prøv igjen! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Det viktigste er vell ikke hvordan det ser ut, men at den blir oppdatert 2 år etter den er kommet ut. At de går for ett mere solid produkt denne gangen skader overhodet ikke Lenke til kommentar
flippi3 Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Hvorfor tror alle den skal hete iPhone 5 når det blir 6. generasjon iPhone? Vel har du sett en iphone 5 enda? Desutten hva kaller vi 5. generasjon iPhone da?? Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Er det noen som har konkrete tall å vise til når det gjelder hvor skadebelastet iPhone 4(S) er? Jeg har sett en del bilder, og lest veldig mange kommentarer, men vet egentlig ikke om det stemmer. Det stemmer ihvertfall ikke med mine erfaringer, så da syntes jeg det er naturlig å spørre. (Vennligst ikke link til en oversikt over forsikringssaker, da dette kan ha et hav av ulike forklaringer og betyr ikke nødvendigvis at iPhone 4(S) er en skjør mobil.) Lenke til kommentar
Error Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Har vært iPhone-bruker i nesten 4 år nå tror jeg, og jeg har fortsatt til gode å knuse telefonen. Kjøp et deksel, så går det greit så fremt du ikke kaster den i veggen 1 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Jeg skjønner faktisk ikke helt hvorfor folk syns iphone knuser så lett av kanskje 15 venner har 3 av dem knust. 1 fordi han tråkka på den... 2 fordi han var VELDIG uforsiktig kasta ut av vinduet o.l 3 han siste mista den fra lomma og knuste baksiden Edit: skal ikke lage noe diskusjon om hvor lite/mye Iphone tåler. jeg har Android nå men min neste mobil blir kanskje iphone Endret 30. desember 2011 av Gurre Lenke til kommentar
edge Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Jeg skjønner faktisk ikke helt hvorfor folk syns iphone knuser så lett av kanskje 15 venner har 3 av dem knust. 1 fordi han tråkka på den...2 fordi han var VELDIG uforsiktig kasta ut av vinduet o.l3 han siste mista den fra lomma og knuste baksidenEdit: skal ikke lage noe diskusjon om hvor lite/mye Iphone tåler. jeg har Android nå men min neste mobil blir kanskje iphone En jeg kjenner mistet sin iphone 4 fra ca 15 cm ned i parketten. Spindelvevskjerm! edit: den editen din kom ikke opp i kommentarfeltet på amobil. sry for evt tullepost som kan fjernes Endret 30. desember 2011 av edge Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Jeg lurer på om de som klager på manglende kvalitetsfølelse på plast kommer til å kjøpe denne. Dette er kanskje en helt ny og fantastisk type plast som ikke kjennes billig ut Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Jeg lurer på om de som klager på manglende kvalitetsfølelse på plast kommer til å kjøpe denne. Dette er kanskje en helt ny og fantastisk type plast som ikke kjennes billig ut Det er lov å håpe. Hvis også Apple skal begynne å produsere i plast, så har ikke en plasthater som meg mye valg lenger. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Er det noen som har konkrete tall å vise til når det gjelder hvor skadebelastet iPhone 4(S) er? Jeg har sett en del bilder, og lest veldig mange kommentarer, men vet egentlig ikke om det stemmer. Det stemmer ihvertfall ikke med mine erfaringer, så da syntes jeg det er naturlig å spørre. (Vennligst ikke link til en oversikt over forsikringssaker, da dette kan ha et hav av ulike forklaringer og betyr ikke nødvendigvis at iPhone 4(S) er en skjør mobil.) Såvidt jeg vet så finnes det ingen eksakte oversikter over det, man har bare ting som forsikringssaker, droptests og analyse av oppbygning som alle peker i samme retning. Mao har vi ikke absolutt kunnskap om emnet, men det vi har peker i samme retning. AtW Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Tror nok iphone 4s og iphone 4 er en av de telefonene som tåler støt fra fall og press minst av toppmodellene der ute. Men de er på langt nær så skjøre som android guttene skal ha det til. Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Tror nok iphone 4s og iphone 4 er en av de telefonene som tåler støt fra fall og press minst av toppmodellene der ute. Men de er på langt nær så skjøre som android guttene skal ha det til. Her kan jeg ikke se meg enig. Har en iPhone 4S som fungerer strålende til mitt bruk, men den er utrolig skjør. En telefon til 500kr tåler mer. Skal nevnes at du ikke får den samme kvalitets-følelsen av den. Men en såpass dyr telefon burde tåle og kjennes god ut. Dette gjør blant annet HTC telefoner, som jeg har hatt tidligere erfaringer med Endret 30. desember 2011 av Pungrotta Crash Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Er det noen som har konkrete tall å vise til når det gjelder hvor skadebelastet iPhone 4(S) er? Jeg har sett en del bilder, og lest veldig mange kommentarer, men vet egentlig ikke om det stemmer. Det stemmer ihvertfall ikke med mine erfaringer, så da syntes jeg det er naturlig å spørre. (Vennligst ikke link til en oversikt over forsikringssaker, da dette kan ha et hav av ulike forklaringer og betyr ikke nødvendigvis at iPhone 4(S) er en skjør mobil.) Såvidt jeg vet så finnes det ingen eksakte oversikter over det, man har bare ting som forsikringssaker, droptests og analyse av oppbygning som alle peker i samme retning. Mao har vi ikke absolutt kunnskap om emnet, men det vi har peker i samme retning. AtW Men f.eks forsikringssaker kan ikke brukes til å påstå noe slikt. Hvis iPhone er overrepresentert i forsikringssaker kan det ha mange andre grunner enn at den tåler lite. Nå skal jeg ikke krangle så mye på dette ettersom jeg også tror at den sikkert tåler mindre enn mange andre mobiler. Jeg syntes derimot at jeg relativt ofte ser bastante påstander om at iPhone tåler ekstremt lite, uten at jeg enda har sett noe som faktisk støtter de påstandene. Det hele virker litt overdrevet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Er det noen som har konkrete tall å vise til når det gjelder hvor skadebelastet iPhone 4(S) er? Jeg har sett en del bilder, og lest veldig mange kommentarer, men vet egentlig ikke om det stemmer. Det stemmer ihvertfall ikke med mine erfaringer, så da syntes jeg det er naturlig å spørre. (Vennligst ikke link til en oversikt over forsikringssaker, da dette kan ha et hav av ulike forklaringer og betyr ikke nødvendigvis at iPhone 4(S) er en skjør mobil.) Såvidt jeg vet så finnes det ingen eksakte oversikter over det, man har bare ting som forsikringssaker, droptests og analyse av oppbygning som alle peker i samme retning. Mao har vi ikke absolutt kunnskap om emnet, men det vi har peker i samme retning. AtW Men f.eks forsikringssaker kan ikke brukes til å påstå noe slikt. Hvis iPhone er overrepresentert i forsikringssaker kan det ha mange andre grunner enn at den tåler lite. Nå skal jeg ikke krangle så mye på dette ettersom jeg også tror at den sikkert tåler mindre enn mange andre mobiler. Jeg syntes derimot at jeg relativt ofte ser bastante påstander om at iPhone tåler ekstremt lite, uten at jeg enda har sett noe som faktisk støtter de påstandene. Det hele virker litt overdrevet. Det kan ha andre årsaker, feks at folk som eier iphone er mer uforsiktig. Det kan også være at iphone er mer uheldig med hvordan den faller i drop-testene mot andre telefoner, det kan også være at den tåler mer enn materialoppbygningen tilsier. Men det er ingenting man vet med 100% sikkerhet. Jo mer som peker i samme retning, jo mer sannsynlig er det at noe faktisk er tilfellet. AtW Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Tror nok iphone 4s og iphone 4 er en av de telefonene som tåler støt fra fall og press minst av toppmodellene der ute. Men de er på langt nær så skjøre som android guttene skal ha det til. Her kan jeg ikke se meg enig. Har en iPhone 4S som fungerer strålende til mitt bruk, men den er utrolig skjør. En telefon til 500kr tåler mer. Skal nevnes at du ikke får den samme kvalitets-følelsen av den. Men en såpass dyr telefon burde tåle og kjennes god ut. Dette gjør blant annet HTC telefoner, som jeg har hatt tidligere erfaringer med Hva er det du ikke er enig i? Jeg sier det at de er blant mobilene som tåler minst. Men de er ikke i nærheten så skjør som android gutta skal ha det til. Vi har 2 år gammel jente i hus, og en 2 iohone's. Knall og fall skjer hele tiden, både inne og ute. Noe ganger med bumper og andre ganger uten. Men både x10'en og Desiren jeg hadde i fjor tålte mer. Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Tror nok iphone 4s og iphone 4 er en av de telefonene som tåler støt fra fall og press minst av toppmodellene der ute. Men de er på langt nær så skjøre som android guttene skal ha det til. Her kan jeg ikke se meg enig. Har en iPhone 4S som fungerer strålende til mitt bruk, men den er utrolig skjør. En telefon til 500kr tåler mer. Skal nevnes at du ikke får den samme kvalitets-følelsen av den. Men en såpass dyr telefon burde tåle og kjennes god ut. Dette gjør blant annet HTC telefoner, som jeg har hatt tidligere erfaringer med Hva er det du ikke er enig i? Jeg sier det at de er blant mobilene som tåler minst. Men de er ikke i nærheten så skjør som android gutta skal ha det til. Vi har 2 år gammel jente i hus, og en 2 iohone's. Knall og fall skjer hele tiden, både inne og ute. Noe ganger med bumper og andre ganger uten. Men både x10'en og Desiren jeg hadde i fjor tålte mer. Jo, de er så skjøre som Android guttene skal ha det til. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Det er jo nesten umulig å forholde seg til i noen retning, hvor skjør er den i følge "androidgutta", la meg tippe "androidgutta" mener mye forskjellig, og har brukt ord som vanskelig lar seg kvantifisere. AtW 1 Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Merklig syn folk har på telefoner av "plast" Det er faktisk ikke vanlig plast det er snakk om... Fks samsung sine toppmodeller er ikke laget av vanlig plast som i plastkopper eller plastbestikk plast.. osv.... De er laget av komposit/plast legeringer.. Forkjellige typer matrialer som er legert sammen for og gi lav vekt høy styrke høy strekkfasthet osv for at de skal tåle en støyt og vere solide.. molekylstrukturen er helt annerledes en "plast" som det virker som mange sammenligner med.. er ofte armert i tilleg med fks glassfiper eller andre fibre for og gi enda bedre styrke.. Skjermen er laget av noe som heter Gorilla Glass på samsungtelefonene og det er faktisk herdet glass som er lagt ned i en form med smeltet kalium for og jøre glasset "seigt" så det ikke knuser men er like ripe beskyttende som herdet glass men knuses ikke som glass... (Gorilla Glass is a thin-and light-weight material which supports the seamless full-glass fronts of the most sophisticated device designs. Because it is strengthened at the molecular level, its ability to resist damage creates a performance advantage over other cover materials..) Ting som skal vere solide og samtidig vere lett og tåle ytre påkjeninger bra er komposit matrialer som kan vere så mangt.. reint stål reint glass vanlig tre osv er gammeldagse matrialer... fks Alle våpen som blir brukt i tjeneste (militere våpen) blir laget av plat/komposit matrialer osv glasfiberarmert polyteran plas fks og ande komposit matrialer for de er lette strerke solide osv og eg kan ikke se noen bakdeler med det.. her er jo bare 1 av mange eksempler på hva som tåler mest--- Endret 30. desember 2011 av Naits_89 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg