Gå til innhold

edtion 5,holder på og gi opp, hjelp

Anbefalte innlegg

Problemet er som følge, alt går egentlig veldig bra får redigert bra, lager dvd menyer , det meste,,, men så skal jeg brenne til dvd, har stilt brenningen riktig inn og mener jeg

sourse: haka inn current sequense ( timeline )

destination: DVD image ( .img )

ipb setting: variabel, 6.000 mbit/s, 8.000 mbit/s, Gop size 13, haka inn God, nederst.

burning :number of disk (1), haka inn burn

option :kunn haka inn, comfirm wherever to overwrite destination file's

Det som er så rart er at når jeg brenner en liten tidslinje ca, 5 minutter muligens litt mer, da går det bra. men når det kommer opp mot en halv time , alt fungerer eksportere sekvensene, compiling ferdig først gang, creating indexs . Så starter ,Compilin DVD image, som siste oprasjon før brenning ,det er der problemet kommer, midt under compilingen, mellom 30-40 % ute i compilingen stopper det bare opp, programmet frigjør seg og jeg kan tyre programmet, prøver jeg og stenge dialog boxsen med compilge'n , får jeg spørsmål om jeg virkelig vill avlutte opprasjonen , det vil jeg jo egentlig ikke men det har jo stoppa opp, og det for gott , har latt den stå på hele natta men det er stopp for god, så da er det bare og stenge dialog boxen og hele oprasjonen er tapt etter 3 timer med rendering...jeg har heller ingen feilmeldinger før jeg starter heller ingen VOB problemer eller andre ting,, Hva gjør jeg galt.. ( så rart det virker på mindre tislinjer )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet at dette krever en del hd plass. Mer jo lengre filmen er. Kan være det, men normalt burde programmet si ifra hvis det ikke var nok plass.

Hvilke alternativer har du på "destination:" ?

Har god plass på dh 100 gb

på destination: DVD image ( .img )

Lenke til kommentar

Litt usikker på det med destination, burde det ikke stå destination: DVD-brenner eller lignende, eller tar jeg feil nå? Ellers ser det ut som at innstillingene er riktige.

Er vel flere her på forumet som vet mer enn meg opp dette, en stund siden jeg har brukt dette programmet.

Lenke til kommentar

Om det er for liten plass på arbeidsdisken vil du få ganske klar beskjed om det; først når det gjenstår ca. 300 MB - deretter når det gjenstår ca. 100 MB. Om du ikke har sett noen slike meldingsbokser går jeg ut fra at det ikke er noe plassproblem.

Jeg tror jeg ville forsøkt å kun lage en Image-fil (.img), med andre ord velge 'no burning' (husker ikke nøyaktig ordlyd). Om det går bra kan du hente opp denne filen i et standard brenneprogram og brenne derfra. Kan i så fall være greit å sjekke om det går på den måten.

/Øystein :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...