ray001 Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Hva skal jeg velge? Min lønn kan variere ifra 33000kr til 80000kr utbetalt i mnd. Så er usikker på hva jeg bør velge, Skattekort - Tabell eller % trekk? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Det som trekker mest skatt ettersom du tjener såpass mye. Regner med at prosentkortet ditt har en rimelig høy prosent om det stemmer overens med forventet inntekt? Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 %-trekk. Tabellkort håndterer ikke så store variasjoner så veldig godt. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 31. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2011 (endret) Det som trekker mest skatt ettersom du tjener såpass mye. Regner med at prosentkortet ditt har en rimelig høy prosent om det stemmer overens med forventet inntekt? Fikk 39%% skatt trekker mest skatt når jeg tjener lavest, og tabell trekk trekker mest på høy inntekt når jeg ser iforhold til hverandre. %-trekk. Tabellkort håndterer ikke så store variasjoner så veldig godt. Tja, kanskje det. Over 85 tusen(brutto) eller noe, så stopper tabell trekk, og over det så er det 55%. Endret 31. desember 2011 av Ray001 Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 At %-trekk skal fungere godt forutsetter selvsagt at du har oppgitt riktig total-beløp. 39% høres lavt ut, spesielt hvis du ligger opp mot en million i brutto i året. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Eg har hatt ei liknande inntekt i nokre år og alltid brukt tabelltrekk. Det var ingen problem med dette og eg hamna på riktig trekk totalt på slutten av året. Med 39% bør det gå greit. Det ligg rundt 36% +/- med den inntekta, avhengig av frådrag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå