Gå til innhold

2 Eller 4 minnebrikker ?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har et ASUS P4C-800 Deluxe hovedkort, med 2 x Geil 256 MB brikker (P4 2.6 GHz med 800 FSB). Kortet har 4 minneplasser, og jeg har lyst til å oppgradere til en gigabyte RAM, da 512 til tider kan være litt lite.

Så jeg lurer på om noen kan fortelle meg om det beste hadde vært om jeg tok ut mine eksisterende brikker, samt kjøpe 2 stykk 512 MB brikker, eller om jeg kan kjøpe ytteligere 2 256 MB brikker til å supplere de to jeg allerede har, for totalt 4 brikker i maskinen (er betraktelig billigere).

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

Jeg har et ASUS P4C-800 Deluxe hovedkort, med 2 x Geil 256 MB brikker (P4 2.6 GHz med 800 FSB). Kortet har 4 minneplasser, og jeg har lyst til å oppgradere til en gigabyte RAM, da 512 til tider kan være litt lite.

Så jeg lurer på om noen kan fortelle meg om det beste hadde vært om jeg tok ut mine eksisterende brikker, samt kjøpe 2 stykk 512 MB brikker, eller om jeg kan kjøpe ytteligere 2 256 MB brikker til å supplere de to jeg allerede har, for totalt 4 brikker i maskinen (er betraktelig billigere).

Takker for svar :)

Sistnevnte alternativ bør ikke være noe problem. Husker dog ikke helt hvor mange minnebanker dette kortet støtter, pass på at du ikke overstiger dette antallet.

Lenke til kommentar

Takker for svar alle sammen :)

Kjøper meg 2 brikker til (samme type Geil brikker som jeg har) jeg da, takker for tipset blackbrrd :)

Jeg tar sjansen på at Geil brikkene fungerer, de står ikke oppført på listen til Noxious, så det blir litt sjansespill. Hvis de ikke fungerer får jeg meg en dyr lærepenge, men det får bare være :woot:

Lenke til kommentar
kan ikke du kjøpe 1stk 512ram brikke og bruke di 2 andre i tillegg?
kan man da få 2*dual ddr??

Jepp, om han kjører 2x256MB på den ene minne-kanalen og 1x512MB på den andre. Det blir dual og funker fint. (Hvilket merke brikkene er har ikke noe å si for om det blir dual eller ikke)

Alternativt kan han kjøpe 2x256MB så det blir 2x256MB på den ene kanalen og 2x256MB på den andre også. Ulempen er at det opptar en minneplass ekstra slik at man ikke kan oppgradere videre senere uten å måtte fjerne noen brikker.

Det var nevnt et alternativ til: Selge de 2x256MB han har nå og kjøpe 2x512MB. Ytelsemessig er dette set samme som å ha 2x2x256MB. Man får fordelen av å ha 2 ledige minne-plasser til senere oppgraderinger men samtidig ulempen at man må selge unna de gamle 2x256MB brikkene (sansynligvis med en del tap)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...