Gå til innhold

Nesten uten arbeidserfaring - negativt?

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg er 19 år gammel og tilnærmet uten arbeidserfaring. Jeg har vært utplassert en del i forbindelse med videregående opplæring, men aldri jobbet noe utenom dette. Jeg har generell studiekompetanse, 2 år med service og samferdsel,går nå et år på folkehøgskole og skal studere til neste år - så utdanningen er ikke problematisk. Det jeg lurer på er om det et veldig stort drawback å ikke ha noe særlig arbeidserfaring? Har søkt litt på deltidsjobber opp gjennom årene, men jeg har ikke hatt så voldsomt behov for pengene at jeg heller søkte med en laber innsats.

Endret av Big Boi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Ingen arbeidserfaring blir sett på som negativt, spesielt for ufaglærte deltidsjobber. Da er det meget viktig at du skriver en overbevisende søknad, og viser deg fra din beste side på jobbintervju. Ellers vil folk med mer erfaring bli prioritert.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Det har som sagt ikke så mye å si når du søker ufaglærte jobber.

Det er nettopp det det har, er enorm kamp om deltidsjobbene. Spesielt i studentbyer, er nesten utelukkende personer med jobberfaring som blir valgt over folk uten arbeidserfaring. Ettersom arbeidsgiver ofte får drøssevis med søknader på hver stilling. Allikevel er det mulig å få jobb om man står på litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...