AnonymDiskusjon Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Jeg her en gtt på 35 år fra Oslo områet. Normalt sett plages jeg ikke så mye av det faktum at jeg er mye alene, men nettverket rundt meg er vel de som maser på om jeg ikke skal få meg en kjæreste snart osv. De har til tider vært små usikere på om jeg har byttet leir, men det har jeg ikke ikke. Jeg liker jenter jeg, ikke noe tvil om det. Men det var det lette. Jeg er nokså talentløs til å sjekke opp damer. Før, da jeg var en del på byen, drakk jeg så mye at damer var det siste problemet jeg tok tak i. Kunne vel knapt stave navnet mitt da utstedene blinket med lysa. Jeg har ikke deltatt i noen idrett eller annen form for organisert fritid som har gjort det naturlig å treffe noen. Så fort jeg begynte å jobbe, jobbet jeg kun med "eldre" damer som ikke var interesange. Jeg selv tror at frykten for avvisning og det å "investere" i noe som kanskje ikke vil fungere, er noen av grunnen til at jeg sliter. Jeg er en veldig snill person som ville ha gjort alt for en dame, men det vil også kunne slå tilbake på meg selv. Siden jeg ikke har hatt noen kjæreste siden ungdomsskolen, har jeg heller ikke noe kjempe behov for å få det, føler jeg, men jeg ser jo at livet mitt kunne hatt mere mening om jeg delte det med noen. Og jeg synes det er veldig hyggelig med barn, og det er vel kanskje noe jeg savner, mine egne barn. Uansett, jeg føler meg unormal, siden jeg ikke bruker tid og krefter på å finne en partner. Jeg har aldri vært innom noen datingsider, chat programmer etc på nett. Jeg er ikke ute på byen noe mer, og treffer derfor sjeldent damer på min alder utenom jobb. I tillegg til dette har jeg noe enda mer sært...jeg vil ikke si at jeg ser noe pen ut, veier alt for mye, trener ikke i det hele tatt, tynn i håret osv. Men jeg ønsker likevel å finne en partner som både ser grei ut, og som det går an å snakke med. Skal jeg ende opp som ungkar? Eller er det noen som kan finne noen gode tips på hvordan jeg kan komme meg ut av der jeg er nå. Jeg skal svare så ærlig som mulig på alt releveant dere spør om. Postet av anonym: c31d7e4cdeb0b4abbc3138c7829968c1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Du er ikke unormal og du er nok heller ikke alene i å føle det slikt, savnet om å være sammen med noen som gir en betydning i livet er det mange som deler og jeg har selv vært i den fasen for lenge siden. Du må ta tak i problemene dine en etter en , det første du bør starte med er den dårlige selvfølelsen , du må se det positive i deg selv og realisere det , bare les posten din og du vil legge merke til at du er en snill og grei gutt som ønsker seg en pen og snill jente. Ikke så unormalt det. Så får du vurdere om du kan rette litt opp i utseendet , dvs gå ned noen kilo , det er ikke umulig å ordne seg en partner selv om man er overvektig, men man har litt mindre å velge mellom. Blir du litt mer normal og har en litt mindre mage så vil du få mye mer å velge mellom. Når det gjelder alkohol, utesteder og sjekking så er disse en dårlig kombinasjon i mine øyne , det er bedre og enklere å få kontakt med en jente når man trener feks på SAFT eller 4Te men man bør huske på at man ønsker å bli kjent med nye mennesker og kutter ut fokuset på partner / sex da dette vil ofte komme naturlig av seg selv senere når det passer. Uansett jeg er ikke noen ekspert på sjekking selv og er nok ganske så rusten nå siden jeg har vært sammen med min kone i snart 10 år, men noe må jeg da ha gjort riktig 2 Lenke til kommentar
Oslo1975 Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Takker for tips. Og du har helt rett, når det kommer til mitt eget utseende etc, er det bare å begynne å trene og spiste sunt. Så den delen kan lett gjøres noe med. Men det faktum at jeg egentlig ikke prioriterer det å få seg dame, er jo ikke helt bra da. Lenke til kommentar
Makri Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) Skriver litt kjapt her nå, så du får se om du får noe ut av det, noe jeg så absolutt håper at du gjør Jeg skjønner på en måte hvordan du har det, på en annen side ikke, da jeg har følt noe av det samme selv en stund, men på langt nær så lenge som deg riktignok. Jeg har vel hatt en periode nå siden 9. klasse, som blir en 4-5 år hvor jeg ikke interesserte meg så veldig for å finne en partner. Som deg syntes jeg også at dette var unormalt, spesielt med tanke på min alder. (19) Det jeg kan gi deg av tips, som fungerte for meg (er ikke i noe forhold nå, men har ei som jeg er mye med, så får se hva det blir til ). 1. Tren. Jeg leste litt rundt for noen år siden, og dette med trening og kosthold har også noe med hormonbalansen i kroppen å gjøre, i tillegg til din egen selvtillit og velvære. Dette var vel det som gjorde utslaget for meg for å si det sånn. 2. Ikke tenk at du må ut på byen for å treffe noen. Det finnes mange arenaer, og dersom du drar ut om kvelden for dette formål, nemlig å være sosial og treffe andre mennesker så gjør for guds skyld ikke dette på et typisk utested med en god flyt av alkohol. Treningssentre er et godt sted, for da er du på et sted hvor mennesker med felles interesser oppholder seg, og det er lett å komme i prat. 3. Ikke prøv FOR hardt. Dette syns for den eventuelle personen du treffer som du vil noe mer med. Det er iallefall mine "beste" tips som fungerte for meg. Og dessuten, som jeg sa så følte ikke jeg noe for å være i noe forhold en stund jeg heller, men jeg fant dessuten ut at selv om alt over hjalp, og da spesielt på ting som ofte er viktige : Selvtillit og velvære, så hadde jeg ikke møtt "den rette" heller. Så summary: Prøv å gjør noe med det du mener kan være grunner til problemet ditt (du lister opp årsaker som overvekt) Dette kan, som du selv sier, det enkelt gjøres noe med. Men det som er heller viktigere er at det kan være at selvtilliten din svikter på grunn av dette, og det er numero uno. Den bør være på topp. Du er redd for avvisning; treff personer med samme interesser, enkelt på et treningssenter og ha en litt fandenivoldsk innstilling. Tenk at: Dette greier jeg, null problem. I got this. Prøv også å forestille deg etterpå: Du får nei, hva da? Du går videre. Hvis ja: You got this. Endret 29. desember 2011 av makri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå