Mokkisjeva Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Føler meg bra dum av å "grine" over et lite problem som dette, da det er folk som sliter med mye verre hehe. Uansett, jeg har flydd ganske mye opp gjenom tidene, og har aldri hatt problem med dotter i ørene. Selvfølgelig får jeg det under avgang, og landing. Men sist landing fikk jeg en dot som ikke ville gi slipp. Da vi tok (mellom landing) av igjen ble denne dotte myyye verre. Fik selvsagt på begge ørene, men den ene dotten her er en liten %#"%". Da vi landet kjentes det ut som øre skulle sprenge, tåre i øye ved den aktuelle siden, men allt er bra nå utenom denne forbanna dotten. Har sikkert 80% redusert hørsel, og det er nå en dag siden jeg landet. Er dette normalt? Når bør det forsvinne? Blir gal! Lenke til kommentar
Justitiarius Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) Omvendt blokkering? Vet ikke om man kun kan få det når man dykker.. Endret 29. desember 2011 av Aleksanderwoods Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Hei Sjeva! Du skal ikke ha det verre enn det du må ha det så det er bra at du setter lys på problemet ditt. Jeg anbefaler deg å gå til lege men jeg forteller gjerne hva det kan være: Det kan være problemer med mandlene dine som påvirker ørene dine eller så kan det være et lite kjeveproblem. Mest sannsynlig er det ikke farlig men gå til legen uansett du så du får undersøke Lenke til kommentar
Mokkisjeva Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Vell, jeg er jo forkjøla også, mulig det kan ha noe med saken og gjøre? Bare så rart at jeg aldri har hatt problem som dette før ved flyging. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Vell, jeg er jo forkjøla også, mulig det kan ha noe med saken og gjøre? Bare så rart at jeg aldri har hatt problem som dette før ved flyging. Kanskje, Det kan også være at du har fått en liten infeksjon. Ved forkjølelse er ikke det helt uvanlig. Dersom det er en liten infeksjon så blir du mest sannsynlig frisk etter 3 uker men ta det jeg sier med en klype salt for jeg har bare selvstudier i medisin og kropps anatomi. Det er ikke lett å si noe uten å undersøke deg først. Lenke til kommentar
Mokkisjeva Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Men, hva er sammenhengen med forkjølelse og uhm, normal dot i øre fra trykk forskell? Bare ekstremt tilfeldig at jeg fikk dot i øre av syke, idet flyet lander? Eller kan det ha utløst noe? Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Mulig du har mye ørevoks i øret, og trykket fikk det til å tette seg. Er dette tilfellet er det igjen bare å stikke til en øre-nese-hals-lege og fjerne det. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Har hatt noe lignende. Ja, det er forkjølelsen din som gjør det, snått/slim og hevelse i slimhinner i bihulene/øretuben tetter luftveien opp hit og du får problemer med å utligne trykket. Nedsatt hørsel kan komme av at mellomøret kan bli fylt med litt væske dersom trykket ikke er utlignet etter noen dager. Kan ta enda noen dager før trykket forsvinner og hørselen normaliserer seg. Lenke til kommentar
Mokkisjeva Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Etter en 9 timer søvn økt våknet jeg uten noen dot i øre. Bare en svak suselyd, sikkert som følge av at øre har vært utav funksjon i 2 døgn. Litt dumt at jeg ikke kan si for sikkert hva som skjedde, i tilfelle noen andre får dette problemet da Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Jeg får til vanlig når jeg flyr dotter i ørene, men som går over ganske fort. Men en gang jeg flydde, er mange år siden nå, så fikk jeg dotter i ørene som ikke gikk bort på over en uke. Var utrolig irriterende, men det gikk over til slutt. Har aldri skjedd siden, og var ikke forkjølet eller noe da. Var nok bare ekstra uheldig den dagen. Postet av anonym: b059b1f375219569ef7147987b4fd137 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Det har vel med med forkjølelsen din og at det gjør at trykkutligningen tar lengre tid. De gangene jeg har har hatt dott å ørene har jeg bare holdt meg for nesen og blåst. Det kan være litt smertefult, men det har alltid løst problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå