Gå til innhold

Vognkort og dett noen spørsmål.

sinder18

Anbefalte innlegg

Blev stoppet idag fordi eg kjørte litt for sjappt, så sjekket dem vognkortet og der står det fortsatt den gamle eigeren, så dem ville avskilte meg på stedet sa dem, men etter att eg viste til dem en kvittering på att eg har betalt det 1585 kr, så fekk eg lov til og kjøre videre med skiltene på. så når får eg vognkortet mitt? sender man registerings nummeret mitt til vegevesenet så står det mitt namn betalte omregisteringen for ca 2 måneder siden og har fått kvitteringen på att eg har betalt. så det skal vera i orden. men må eg ned til vegvesenet for og få vognkortet eller sender dem det i posten? hva bør eg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

politiet var nettop utenfor jobben min og tok av skiltene for 30 min siden, tok også sertfikatet mitt fordi det er ifra sverige fordi eg tok det i sverige. så når er eg uten skilter og sertfikat, forbanna dritt politi. håper korea slipper en atombombe på politihusene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men her høres det ut som det ligger andre problemer i bunn, bilen blir ikke avskiltet grunnet manglende/feil vognkort alene.

Det kan ha skjedd en glipp i systemet, og det er isåfall veldig kjedelig. Ellers kan det være utestående årsavgift, manglende forsikring, manglende EU/PKK-godkjenning, eller at en av disse tingene ikke er korrekt registrert. Er uansett bare å ta kontakt med Vegvesenet, så får du jo greie på årsaken med en gang. Det dumme med å bli avskiltet er at det også koster penger å få skiltene ut igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...