Gå til innhold

BK: Oslo Havn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes valg av blenderåpning er helt opptimal. Med så liten blenderåpning får du fram "lysstrålene" fra de ulike lyspunktene på en fin måte.

De lyspunktene som du omtaler som utbrente opplever jeg ikke som forstyrrende i dette tilfelle. Hvist du skulle unngått det helt, måtte du prøvd deg fram med kortere eksponeringstid. Men da kunne du endt opp med et bilde som ville blitt alt for mørk i de mørke partiene.

Problem med stativ som beveger seg i vind, er jo en utfordring.

På mitt stativ er det en liten krok hvor jeg kan henge fek en pose med noen steiner eller lignende for å skape større stabilitet. Men det er viktig å huske på at du ikke henger på så mye vekt at hele stativer knekker :)

Helt til slutt vil jeg si at du burde snudd kamera litt mot venstre, slik at du hadde fått hele båten

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for utfyllende tilbakemelding her :thumbup:

Det dumme var at til venstre for båten var det noe forstyrrende elementer i veien da så klart!

Nå brukte jeg ikke stativ her da i det hele tatt og ikke fjernutløser så det hadde nok hjulpet det ja :roll:

Lenke til kommentar

Tusen takk for utfyllende tilbakemelding her :thumbup:

Det dumme var at til venstre for båten var det noe forstyrrende elementer i veien da så klart!

Nå brukte jeg ikke stativ her da i det hele tatt og ikke fjernutløser så det hadde nok hjulpet det ja :roll:

Det er jo ikke lett for oss som kommeterer å vite hva som er utenfor biledramma, så da skjønner jeg hvorfor båten ble kuttet :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...