Gå til innhold

Hjelp til oppsett av musikk studio innkjøp.

Anbefalte innlegg

Hei!

OT: Hvis denne posten er feil postet, vennligst flytt til riktig kategori og ikke slett innlegget sånn som har skjedd tidligere og jeg måte skrive alt på nytt!!

Jeg vil spørre dere om hjelp til innkjøp av utstyr for elektronisk musikk produksjon. Musikk artene jeg som oftest produserer er dubstep, D&B (Drum&bass), trance og andre techno varianter. Jeg har nå endelig kommet til det steget hvor jeg er lei av å bruke lydkortet i PC-en som gir altfor lav kvalitet. Lydkortet i PC-en er integrert i hovedkortet så noe støy og skurring kommer av den grunn.

• Utstyret jeg har i dag består av følgende:
  • FL Studio 10: Signature Edition
  • Generelle VST's ++
  • Selvbygd pc: I7 Kongen

Etter mange år med FL Studios tidligere versjoner og diverse oppgradering på PC fortløpende, har jeg kommet til punktet hvor jeg har blitt ganske så kresen. Her menes det hvordan lydkvaliteten oppleves fra mitt synspunkt. Har forsøkt og søke på både Google og YouTube etter informasjon, men det viste seg å være vanskelig. Fant ingen guider eller tips for FL Studio sammenknyttet med diverse lyd-hardware. Problemet mitt i dag er at jeg føler lydkvaliteten, uavhengig hvilken bit rate jeg benytter under eksportering av lyd sporet, blir for dårlig. (Klikk her for et eksempel på Soundcloud)

• Funksjoner jeg trenger:
  • MIDI-Keyboard
  • GODE vokal mikrofoner
  • Mulighet for tilkoplinger for mikrofoner.
  • Mulighet til å modulere lydeffekter og slikt med fysiske knotter og knapper.
  • Stor og god hoved mixer med avanserte volum og effekt kontrollere, jo flere kanaler jo bedre.
  • Gjerne noen gode studio høyttalere til en fornuftig pris om noen har noen å anbefale.
  • Mulighet for tilkopling av El-gitar/-bass.

Jeg spør derfor dere om å få råd og veiledning når man skal kjøpe inn slikt utstyr og instrumenter for jeg har ikke peiling selv. Når det gjelder pris har jeg forstått det sånn at slikt utstyr er ganske dyrt, og jeg er interesserer meg kun for kvalitet. Så vennligst ikke tenk så mye på prisklasse, men heller at det er en fornuftig pris for produktet du foreslår. Jeg er ikke interessert i utstyr i millionærklassen, men tenk heller på noe for en viderekommen eller profesjonell. Blir totalprisen for høy, kommer jeg bare til å kjøpe ting inn etterhvert.

Så har du samme hobby eller kanskje du driver med dette profesjonelt?

Legg inn noen forslag her om dine erfaringer med det du bruker og ser du noen som jeg klart mangler i listen over ting som skal kjøpes inn så kom gjerne med også. Det å bytte fra FL Studio til et annet program er ikke aktuelt, siden jeg har betalt nesten 1900 NOK for det, og det holder plenty til mitt bruk!

Takker hjertelig for alle svar!

God jul videre og et riktig godt nytt år til dere alle! :D

Endret av Johsse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemelding! :D

Men den ble litt i korteste laget.

Om noen har noen konkrete erfaringer med utstyr de selv bruker og har brukt i sin produksjon så er det det jeg er på utkikk etter.

Har sett mange steder at KORG sine MIDI keyboard er svært bra, så det har jeg alt kikket på men vet ikke hva som er bra og ikke av de forskjellige modellene. Så lenge det er USB tilkopling antar jeg at det kan brukes med FL Studio? Eller tar jeg helt feil da?

Gode forslag i midt hode er f.eks. merker og modellnavn på det utstyr som de har erfaringer eller kjennskaper til og vil promotere videre til en som ikke kan så mye. Sider som selger den typen utstyr, helst i Norge, er også godt tatt i mot om de holder fornuftige priser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...