Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SMC Barricade Router (hvordan gjøre....)

Anbefalte innlegg

Jeg har en SMC Barricade som jeg styrer via explorer på maskinen, men jeg får ikke til å stille inn slik at jeg kan DCC sende filer, samt overføre filer og ha "videokonferanse" i messenger. Vet ikke hva jeg skal gi tilgang, hvor jeg skal gi det tilgang og hvordan man i det hele tatt gir noe tilgang...

Jeg er lost in space!!!!

Kan noen sende ut en redningsline og dra meg inn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under "settings - Virtual server" setter du opp hvilke porter maskinen din skal bruke. Har samme routeren selv og måtte da åpne port 21 for å hoste en ftp. Port 80 på webserver, osv... Finn ut hvilke porter irc (dcc) og messenger trenger og så åpner du dem via virtual server setup.. Du må da gi maskinen din en fast ip. f.eks. 192.168.123.100

Lenke til kommentar

Sorry å måtte skuffe deg men dette får du ikke til...

Routeren må støtte UPnP (universal plug and play) så langt er det bare to modeller hos linksys og d-link som støtter det. Uheldigvis så finnes disse modellene ikke i norge ennå...SORRY...

Eneste mulighet er å gå utenom routeren...

Dette gjelder i alle fall for messenger...voice og video chat...

[ Denne Melding var redigert av: fredde på 2002-02-08 12:19 ]

Lenke til kommentar

Erling.

Har funnet løsningen på "problemet" selv. Det er riktignok bare en maskin i nettverket som da har tilgang til voice/chat i nettverket, men det virker utmerket for meg.

Finn ut hvilken IP-adresse din maskin blir tildelt av routeren, og sett følgende instilling på routeren (i mitt tilfelle 157 som du ser):

smc%20barricade%20msn%20mesenger.gif

Legg merke til at det er firmware versjon 1.94a, en av oppgraderingene på denne skal vist være mulighet til å bruke MSN messenger.

DMZ er forkortelse for "De-Militarized Zone". denne instillingen fjerner endel av sikkerheten på nettverket ditt, så det er anbefalt å installere brannmur på maskinene.

Byggeren

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-02-08 13:31 ]

Lenke til kommentar

Og da mener du at alle funksjonene i messenger fungerer på den maskinen du gjør dette på ?

Interresting har nemlig gjort det samme uten å få det til å virke !!! Hvilken ADSL leverandør har du ?

Husk at dersom du skal bruke brannmur så må du kun bruke den innebygde i XP ingen andre støtter UPnP...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-08 14:10, fredde skrev:

Og da mener du at alle funksjonene i messenger fungerer på den maskinen du gjør dette på ?

Interresting har nemlig gjort det samme uten å få det til å virke !!! Hvilken ADSL leverandør har du ?

Husk at dersom du skal bruke brannmur så må du kun bruke den innebygde i XP ingen andre støtter UPnP...

Jeg bruker Bluecom ADSL (De leier linjene av telenor), og Sygate personal firewall. Alt fungerer som det skal i windows messenger. Sende/motta filer, voice og video.

Min erfaring er at den innebygde brannveggen i windows XP lager flere problemer i kombinasjon med windows messenger. Merkelig nok, skulle jo tro at de fungerte bra sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...