Gå til innhold

Oppdatere fra Snow Leopard til Lion på MacBook pro?

Pluggen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan gjør jeg det sånn reint bortsett fra å kjøpe det i App Store?

Hva med alt som ligger inne på maskina nå? Blir det borte?

Har veldig lite peiling på sånt noe, så hadde vært fint med litt hjelp :)

Mvh

Daniel

Oppdaterte selv for ca 2 mnd siden, er en lett sak og gjøre. Last ned Lion fra Appstore og opne filen, og instaler. Alt som var på maskin er der fremdeles pluss alle de nye fra Lion :-D

Angrer ikke på oppdatering, meget brukervendlig og oversiktelig syns jeg. Eneste jeg gjorde med maskinen etter jeg instalerte Lion er og oppgradere minnet også til 8GB. Mener Apple anbefaler minimum 2GB, som jeg hadde, og det var et minimum også :-P

MVH

Kjetil

Lenke til kommentar

Tusen takk for bra svar :)

Jeg har en MacBook Pro med 4GB minne, hvordan kan jeg evt. få oppgradert minne på på den hvis det blir nødvendig?

På apple.no har de instruksjon på hvordan du bytter minne og på Youtube ligger det mange videoer også. Komplett.no har minne-velger hvor du klikker på pc modell og de anbefaler minne. Jeg kjøpte 8GB-kit (2x4GB) til ca 340kr levert med posten.

MVH

Kjetil

Lenke til kommentar

Da har jeg kjørt inn Lion, (10.7.2) uten å legge merke til veldig store endringer, men så har jeg heller ikke brukt den så mye enda :)

Det eneste praktisk bortsett fra Dock-linja som er litt endra er 2-finger-scrollinga som nå går andre veien, men det er jo bare en vanesak, så null stress (er jo sånn på iFonen min også så)

Skal kikke litt på det med minne, men har ikke merka store endringer på det så langt, bortsett fra at jeg syns den "henger" mindre enn før, men vet ikke om det stemmer, eller har noen sammenheng :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...