Gå til innhold

En stor skuespiller er død-80 år gammel


mwy

Anbefalte innlegg

http://www.nrk.no/kultur-og-underholdning/1.7932177

 

Skuespilleren Cheetah er død, 80 år gammel. Han spilte i flere filmer sammen med Johnny Weismuller, og var hans like som kunstner. Skuespilleren, som var sentral i 1930-tallets Tarzan filmer, døde av nyresvikt i Palm Harbour i Florida. Cheetah var kjent som en kvinnekjær menneskevenn.

Endret av michaelhe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holy shit, 80 år er ektremt gammel for en sjimpanse, 55 er gammelt for en hun, en han sjimpanse blir skjeldent mer enn 45, 80 år er da gode 30+ mer enn vannlig, dette er spesielt, det er også spesielt at at en han sjimpanse er "menneskevennlig" i eldre alder, ofter blir hanner ektremt voldlige mot mennesker rundt 15-20 år, når de blir domminante, det var dette som skjedde med julius, at en han kan leve med menneser når han blir voksen er skjeldent, ofte blir de alt for brutale og voldige og må behendles mer som en tiger enn en ape. julius har selv bitt ev minst en tommel og angrept flere andre.

 

Jeg var ikke en gang klar over at han levde, jeg var siker på at han var død for 50 år siden jeg.

Lenke til kommentar

Holy shit, 80 år er ektremt gammel for en sjimpanse, 55 er gammelt for en hun, en han sjimpanse blir skjeldent mer enn 45, 80 år er da gode 30+ mer enn vannlig, dette er spesielt, det er også spesielt at at en han sjimpanse er "menneskevennlig" i eldre alder, ofter blir hanner ektremt voldlige mot mennesker rundt 15-20 år, når de blir domminante, det var dette som skjedde med julius, at en han kan leve med menneser når han blir voksen er skjeldent, ofte blir de alt for brutale og voldige og må behendles mer som en tiger enn en ape. julius har selv bitt ev minst en tommel og angrept flere andre.

 

Jeg var ikke en gang klar over at han levde, jeg var siker på at han var død for 50 år siden jeg.

Virker som han har hatt et godt liv etter film karrieren med en hyggelig flokk og samme dyrepasser i 51 år. Han så seg selv som et menneske fordi han var oppdratt blant mennesker, og han gikk på to bein.

Vet du at skillpadden som Darwin tok med seg hjem fra galapagos døde for bare noen få år siden i Steve Irwins Australia Zoo. Den ble visst over 200 år.

Lenke til kommentar

Vel skillpadder lever ganske lenge, verden eldste ble vel 268 år eller noe.

 

Pattedyr lever mye kortere, elefanter er de naturlig legstlevende pattedyrene på land, med sone 65-75 år.

 

Mennesker skal vist ikke bli serlig eldre enn 25-30 år, så vi lever 3-4 ganger så legne som vi egentlig skal leve.

 

Først når vi kommer til hvaler begynner vi å leve lengre enn din vanlige reptil, div hvaler lever minst 80 år, flere arter skal vist leve lengre enn 100 år.

 

Grønnlands hvalen skal vist i teorien kunne leve over 200år noen sier opp mot 300år, dette er ektremt spekulativt, men 150+ år virker realistisk og det gjør dem til de lengst levende pattedyrene.

 

Visse bløt koraler derimot kan bli over 8000 år gammle. som er "noe" legnre enn 150år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel skillpadder lever ganske lenge, verden eldste ble vel 268 år eller noe.

 

Pattedyr lever mye kortere, elefanter er de naturlig legstlevende pattedyrene på land, med sone 65-75 år.

 

Mennesker skal vist ikke bli serlig eldre enn 25-30 år, så vi lever 3-4 ganger så legne som vi egentlig skal leve.

 

Først når vi kommer til hvaler begynner vi å leve lengre enn din vanlige reptil, div hvaler lever minst 80 år, flere arter skal vist leve lengre enn 100 år.

 

Grønnlands hvalen skal vist i teorien kunne leve over 200år noen sier opp mot 300år, dette er ektremt spekulativt, men 150+ år virker realistisk og det gjør dem til de lengst levende pattedyrene.

 

Visse bløt koraler derimot kan bli over 8000 år gammle. som er "noe" legnre enn 150år.

Tror du sporer litt av her Gunfreak. Men for all del, jævlig interessant!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...