Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

faens kviser!

fantaorange50ore

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gikk også på tetra i en 5-6 måneder med liten/ingen virkning. Gikk så på en Roaccutan-kur i 6-8 måneder, mulig det var enda lenger, husker ikke helt.

Den kuren hadde en utrolig effekt på mitt problem med kviser men bivirkningene kan være og var for meg til tider veldig kraftig. Dette med bivirkninger og slikt vil uansett hudlegen din gå gjennom med deg etter du er ferdig på Tetra.

Jeg fikk hvertfall ikke Roaccutan før jeg hadde vært igjennom basiron, tetra og noe andre greier.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet, er tetracyclin som eneste behandling ikke noe spesielt godt alternativ. De fleste utvikler relativt raskt toleranse, og effekten uteblir eller iballe fall avtar. Det er vanlig å kombinere med feks basiron slave (reseptfritt på apoteket) eller feks Dalacin liniment (resept).

Uansett, selv om 8 dager er svært tidlig, så kan det godt hende at du ikke får den virkningen du ønsker. Det er imidlertid svært mange alternativer mellom monoterapi med antibiotika, og Roaccutan. Foruten de to jeg allerede har nevnt, finnes også samme virkestoffet som i Roaccutan, i salveform. Det er ikke like kraftig, men er også mye snillere når det gjelder bibirkninger Jeg synes det er merkelig at ikke legen din ikke har bedt deg om å bruke et eller annet i kombinasjon med pillene.

Roaccutan er et fantastisk legemiddel mot kviser, og jeg ville ikke nølt med å bruke det om legen din anbefaler det. Belag deg i så fall på noen måneder med en del ubehag, men det er verdt det. Men som sagt, så finnes det alternativer/tilleggsterapi til antibiotika, som kanskje burde vært forsøkt først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...