Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL på to maskiner

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg Skal få meg ADSL,og me har to maskiner i huset.. den ene er familiemaskin og den andre er min :D På familie maskina har vi ISDN, men og på min har vi ikkje noe internett.. Det eg lurer på er om det går ann å få adsl på begge makinene...?

Edit:Familiemaskina har ikke nettverkskort..tror eg.. :roll:

Men mi maskin har det...(er det ikke onboard nettverk på mitt hovedkort?se specs..

Maskinen står heller ikkje i samme etasje..

Takker for alle svar :woot::woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På hovedkortet ditt er det to nettverkskort.

Du bør ha en ruter hvis du skal ha ADSL på begge maskinene. Er det NGT du skal ha trenger du bare en Switch/hub.

NGT? vil det koste mer nor jeg har det på begge maskinene? :shrug: Eller er det berre ei maskin som kan vere inne samtidig...?
Lenke til kommentar

NGT er ein internett leverandør. Til å dele internetten treng du som regel ein router og nettverkskort i begge makinene. Det vil ikkje koste meir å ha på to maskiner, maskinene berre deler internetten seg imellom. (Ja, begge maskinene kan vere på internett samtidig.)

Lenke til kommentar

NGT? vil det koste mer nor jeg har det på begge maskinene? :shrug:  Eller er det berre ei maskin som kan vere inne samtidig...?

Det er enklere på NGT, Bluecom m.f enn på Telenor ADSL.

Fortell hvilken ISP du skal ha så kan vi gi et bedre svar.

Lenke til kommentar
NGT er ein internett leverandør. Til å dele internetten treng du som regel ein router og nettverkskort i begge makinene. Det vil ikkje koste meir å ha på to maskiner, maskinene berre deler internetten seg imellom. (Ja, begge maskinene kan vere på internett samtidig.)
Men korleis skal eg gjere det nor dei ikkje er i samme etasje?? legge kabel eller?

vis eg kjøper nettverkskort til familiemaskina+router vil det gå da?

Lenke til kommentar
Men korleis skal eg gjere det nor dei ikkje er i samme etasje?? legge kabel eller?

Så enkelt som å kjøpe ein nettverkskabel som rekk fra routern til maskina. Ja, det burde funke om du kjøper nettverkskort og router.

Trukje du skal trenge noko meir.. (Correct me if I'm wrong)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke vil legge kabel, er andre alternativet trådløst nettverk. Funker fint d, og prisene på trådløst utstyr har falt en god del i det siste året.

Lenke til kommentar
får se hva det blir til..

er det noen som har erfaring med nextgentel?

Ettersom du spør om det regner jeg med at det er ngt (nextgentel) du skal ha. Om du skal ha ngt, så er det med router der, sa trenger du kun:

-Nettverkskort på maskina til folka dine

-TP (nettverkskabel)

-Og switch om det ikke er implementert i routeren fra ngt. (Det må noen som har ngt svare på)

Om du ikke skal ha ngt, bør du kjøpe en router. Disse koster ikkem er enn 400-600 kroner

Om du ikke har ngt, må du koble opp linja, koble routeren til modemet du får med, og deretter dra en tp til den ene maskina, og en tp til den andre maskina. Dette er plankekjøring...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...