Gå til innhold

[Løst] Hjelp til Gamer pc


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har tenk og bygge pc i første kvartal av 2012, men jeg er ikke helt oppdatert.

Så det jeg lurte på var om dere kunne oppdatert meg på følgende:

 

- Når kommer de nye skjerkortene og hva vil de koste

- Når kommer ivy prossessor, hva socket har den, og hva vil den koste

- eller om det kommer andre nye gode komponenter i starten av 2012

 

jeg tenker og bygge en harbaket gamer-pc for ikke mer enn 15.000 inkludert skjerm.

Lurer på om jeg allerede bør slå til på skjerm "Fujitsu P27T-6 IPS" som nå er på tilbud hos komplett får 4.000

 

lenker

: http://www.hardware.no/artikler/fujitsu_p27t-6_ips/104837 - http://www.dinside.no/872537/fujitsu-p27t-6

: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=656422

 

håper dere kan hjelpe meg med og orientere på hva jeg bør kjøpe når jeg skal kjøpe ny pc, har dere andre ting jeg også bør hvite om komponentene i det kommende året er jeg glad om dere hvil hjelpe meg

på fårhånd tusen takk !! :)

Endret av Torethu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

min mening om skjermen:

den ser it som den er fra 90-tallet, laget av billigplast og de store stygge knappene under.

liker heller ikke hvit ramme rundt, da den vil "lyse"

 

etter min mening er det diggere og game på 24 tommer, synes 27 tommer blir for stort.

 

tror egentlig ikke den skjermen er ment som gaming skjerm, mer resepsjon eller info skjerm.

 

jeg ville funnet en annen, men det er bare min mening...

Lenke til kommentar

jeg ville også skaffet en annen skjerm, godt med IPS skjerm, men for gaming burde du gå for noe mer som BenQ XL2420T

 

ivy bridge vil ikke gi deg så veldig mye bedre ytelse, men du hadde nok merket det litt

 

hvis det ikke er noen endringer i planene kommer ivy bridge i april

 

av de nye skjermkortene er det bare HD 7970 som er lansert (på papir)

det kommer i nærheten av 9. januar og vil koste mellom 4000kr og 4400kr

Lenke til kommentar

ahh den skjermen så jo faktisk bedre ut,

 

Det kommer helt ann på hva du er ute etter.

 

I bildekvalitet så kan jeg garantere at den ikke er i nærhet av skjermen du har i førsteposten.

 

Fordelen ligger i 120Hz og veldig lav input lag.

 

takk for svar, hvilken skjerm ville du valgt av de to til en primær gamer pc ? :)

Lenke til kommentar

Kommer igjen ann på hvilke spill du skal spille.

 

Jeg spiller mye spill som Warsow, Quake osv i kompetetiv setting hvor målet er å vinne, Bildekvalitet, farger etc er mindre viktig enn en skjerm som med kontant respons og flytende bilde. Derfor ville jeg valgt XL2420.

 

Dersom du spiller tregere spill, slik som BF3, CoD osv og generelt spiller for å ha det gøy, ikke for å være "best", så vil en mer normal IPS skjerm være mer enn god nok for 95% av folk.

Lenke til kommentar

Kommer igjen ann på hvilke spill du skal spille.

 

Jeg spiller mye spill som Warsow, Quake osv i kompetetiv setting hvor målet er å vinne, Bildekvalitet, farger etc er mindre viktig enn en skjerm som med kontant respons og flytende bilde. Derfor ville jeg valgt XL2420.

 

Dersom du spiller tregere spill, slik som BF3, CoD osv og generelt spiller for å ha det gøy, ikke for å være "best", så vil en mer normal IPS skjerm være mer enn god nok for 95% av folk.

 

Vil en gammel Chimei CMV-223Dvære god nok? Eller er den utdatert?

Lenke til kommentar

1. Både ja og nei, jeg er ute etter begge deler. Både bra bildekvalitet og god responstid. Men skulle jeg ha valgt en av delene måtte det ha vært bildekvalitet.

2. Jeg kommer til å spille BF3 og Skyrim for det meste når jeg har anskaffet meg en god nok PC.

3. Spørsmålet er jo om jeg vil merke en stor eller en minimal forskjell om jeg kjøper en ny skjerm, eller om den jeg har nå er god nok. Den har kun en oppløsning på 1680 x 1050, ingen HDMI, 5ms i responstid, 140MHz, 800:1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...