Emma79 Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Har alltid vært utrolig dyrt å ta ut dollar i minibanker i USA. Men hva annet kan en gjøre? Litt risikabelt å gå rundt med hele feriebudsjettet i lommeboken. Tips? (tar med både Mastercard og Visakortet, DNBnor) Lenke til kommentar
baarsk Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Har alltid vært utrolig dyrt å ta ut dollar i minibanker i USA. Men hva annet kan en gjøre? Litt risikabelt å gå rundt med hele feriebudsjettet i lommeboken. Tips? (tar med både Mastercard og Visakortet, DNBnor) Undersøk andre bankers priser og vurder å bytte bank. Flere banker med bedre betingelser. God tur Lenke til kommentar
Emma79 Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Har ikke tid til å styre med det nå, andre tips? Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Betal stort sett med kort. Ta ut et stort beløp (visa) et par ganger og betal småbeløp med cash. Det er sånn jeg pleier å gjøre det. Lenke til kommentar
Emma79 Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 Så jeg bør ta ut penger med visakortet i minibanken istedetfor mastercardet? Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Så vidt jeg vet er det ganske store gebyrer for å ta ut cash i minibank med mastercard. Selv holder jeg meg langt unna kredittkort. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Så jeg bør ta ut penger med visakortet i minibanken istedetfor mastercardet? JA Betal med MC Ta ut med Visa. Gebyrene er en ting. En annen er at renter på uttak fra kreidttkort (MC) begynner å løpe fra dag en. Jeg går da ut fra at ditt Visa-kort er som mitt og tar penger direkte fra konto. (Visa finnes også somkredittkort) Lenke til kommentar
Chandon Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Jeg tar alltid ut med vanlig Visa i USA. Har Nordea og betaler vel ca $3 per uttak + noen prosenter av summen. Funker greit. Ellers tar de fleste steder Visa og MC. Verdt å merke seg; vanlig bank accept går som kredittkort i USA, men du blir trukket på vanlig vis i din norske bank. Lenke til kommentar
Emma79 Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2012 Ok, takk for svar. Da gjør jeg det Lenke til kommentar
Chandon Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Som edit og tileggssvar kan jeg add'e dette om Bank accept bruk i USA som går som kredittkort: Du bruker ikke pinkoden til kortet (vil jeg anta, jeg har aldri opplevd det) men må skrive under på gode gamle måten! God tur Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Jeg tar alltid ut med vanlig Visa i USA. Har Nordea og betaler vel ca $3 per uttak + noen prosenter av summen. Funker greit. Ellers tar de fleste steder Visa og MC. Verdt å merke seg; vanlig bank accept går som kredittkort i USA, men du blir trukket på vanlig vis i din norske bank. BankAxept går IKKE som kredittkort i USA. Årsaken til at de fleste kan bruke kortet sitt som normalt i USA er at de fleste slike kort er kombinert BankAxept og VISA. Det er derfor VISA-delen som brukes i USA. Rene BankAxept kort vil ikke fungere i USA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå