Gå til innhold

Min første flaske vin

Gunfreak

Anbefalte innlegg

Så jeg har tidligere lært meg å drikke whisky(stor sukse) og øl(mindre sukse men fremdeles en sukse)

Nå er det vin sin tur, og dette blir minst største og episke kamp noen gang, dette blir min balrog, etter dette vil jeg dø og bli kalt Gunfreak den hvite.

Så jeg begynte med en Chardonnay, ikke spesielt godt, men til min overaskelse var det ikke surheten som drepte meg, før når jeg har prøvd vin har surheten altid drept meg, jeg hr vokst opp med cola, jeg er vant til sukker, søt drikke.

Men denne gangen var det ikke surheten, men en annen bi smak jeg ikke likte, men jeg fikk i meg et glass, noe som er mer enn jeg NOENGAGNG har greid før.

Men jeg ga ikke opp, etter anbefalinger fra andre folk fra nettet kjøpte jeg en risling, jeg trengte også en rød en, og ble anbefalt fra polet, en agrentinsk Pedro De Castillo.

Jeg er en biff spiser og ble anbefalt denne, da jeg skulle ha biff i går.

Jeg lagde biffen og sausen og pomfriten, og pluttselig oppdaget jeg at min korketrekker var borte, CURSES, jeg lette høyt og lavt til slutt hadde jeg en epic camp mot korken med skrutrekker og tang, jeg vant. Jeg flyte et glass og lot den lufte seg 5-10 minutter før biffen ble spist, problemet var et det var for mektig. en biff, med pomfritt og saus er mektig, en cola er enket og tynn(99% vann) vin er også 99% vann, men smaken er kraftig, problemet var også at vinen ikke slukket tørsten, med salt pomfritt trengete jeg en tørste slukker. det var ikke vinen. så jeg ble ikke ferdig med glasset og byttet til cola.

Så jeg var litt trist, men i dag fylte jeg et glass, jeg vet at vin skal ikke drikkes alene, ofte derfor man har ost ved siden av bare for at man skal ha noe vedsiden av, jeg seg dro frem sjokoldae, dette var farlig, søt skjokolda vs en vin. men komboen var faktisk veldig god, nå en time senere skriver jeg dette, med en god brisen følelse og DER tømte jeg flaska.

Det er to ting jeg lærte

1. vin kan være godt, dette er nytt for meg.

2. En større slurk er bedre enn en sip, en sip er forsurt, tuppen på tunge smaker det sure, når jeg tar en slurk fylles munnen med vin og jeg får en god smak, jeg smaker bær og plumer, det er faktisk godt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde reste middag i går, kalkun i saus, med potet stappe og tyttebær.

Jeg hadde en flaske alamos og tok med et glass vann, dette var faktisk en veldig god miks.

Vinen komplimerte maten veldig godt, spesielt tyttebæren, men det var liksom etter en slurk med vin smakte kalkunen på en måte bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...