martinok Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Hei! Er en mann på 20 år som for tiden er i militæret og vil gjerne ha noen treningstips. Der jeg tjenestegjør nå er treningsholdningene utrolig slappe, og i tillegg til at jeg har en veldig rolig tjeneste må jeg gjøre noe for å ikke bli i dårligere form enn jeg allerede er.. Jeg er 182 høy, veier ca 75kg og er relativt tynn. Jeg liker å trene spinning og roing, men har veldig lite kunnskap om hvor lenge og hvor intense økter jeg burde kjøre.. Samtidig så vil jeg også øke i volum, og lurer på om dere har noen tips til det? Skulle forresten hatt noen tips til hva jeg burde spise og hvor ofte, samtidig hva jeg ikke burde spise.. Takker for alle svar, mulig jeg har formulert meg dårlig! Lenke til kommentar
War Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Hva har du tilgang på av div utstyr? Trimrom? Lenke til kommentar
martinok Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Hva har du tilgang på av div utstyr? Trimrom? har tilgang på et ganske greit trimrom med en del utstyr, har ikke helt oversikt over hvilke apparater men det er vel det som er "standard" Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 https://www.tn.no/drivkraft/artikler/release-your-potential-ver-20 Der finner du en del basics om trening og kosthold i forhold til hvilke mål du vil sette deg. Den burde gi deg en grei innføring Øvelsene som blir nevnt der trenger som regel ikke mer utstyr enn det som er standard i de fleste treningsrom. Lenke til kommentar
martinok Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 jeg er glad i å trene spinning og roing! synes det er det jeg takler best, er liksom bare å trø på men har hørt at man ikke skal ha det så tungt på roinga spesielt, da det er ekstremt lett å få belastningsskader.. noen tanker? Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Hvis du vil øke i volum så er vel styrketrening veien å gå. Pass også på å spise nok og riktig. Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Tror det viktigste er å passe på rak rygg og ikke dra i rykk og napp, men ha kontrollerte bevegelser. Er sikkert mer å passe på, men har ikke drevet noe med det selv så ta dette med en klype salt! Prøv å søk litt rundt, så finner du nok noe Lenke til kommentar
War Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Du må velge noe da, masse roing vil gi utholdenhet og bruke masse kcal som du enten må spise tilbake eller dra nytte av med tanke på målet ditt. Vektløfting ( ryp ) med kcalunderskudd blir bare å holde på massen mens du reduserer fettprosenten. Så mat og roing kommer helt an på målet ditt, vektløftingen er stort sett den samme. Lenke til kommentar
martinok Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 kanskje jeg skal drive på med roing og spinning en stund for å få ned fett prosenten, for og så etter en stund begynne å trene volum? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå