Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

trykk bak øynene

j1986

Anbefalte innlegg

Jente 25 år, sliter med at jeg altfor ofte får noe slags kraftig trykk bak øynene. Det kommer når jeg sitter på bussen, når jeg er på kjøpesenter, når jeg sitter med pcen og avogtil bare utav det blå uten at jeg er noen spesiell plass. Det er ekstra gale nå etter jeg ble gravid. Jeg var hos øyelege for et års tid siden for å sjekke trykk og litt diverse i øynene men alt var i orden i følge øyenlegen. Jeg har hatt dette problemet i flere år nå.

Bruker linser hver dag, har -5 ca i styrke. Sitter med pc hver dag nesten men ikke overdrevent mye. Er veldig følsom for sterkt lys og for aircondition og varmepumper.

Får avogtil ganske vondt i hodet av dette presset.

Spørsmålet er : Har noen her opplevd lignende? Erfaring med hva som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt det men har ikke funnet noe konkret som virker,men jeg legger meg ned å lukker øynene en stund å så når jeg åpner dem er det borte. Vet ikke om det funker for deg men det funker for meg å jeg har også sjekket trykke å det som du har gjort å alt var fint. Eneste jeg kan tenke meg er at det kan være en form for migrene.

Lenke til kommentar

Et kjapt søk på nettet så er det 2 ting som kommer frem rundt dette problemet.

Det første er svulst bak øyet, krev å få scannet hode/øyne regionen for å utelukke dette.

Det andre er migrene...Og det faktum at du er lys følsom kan hinte på migrene også. Evnt om du har sukkersyken så kan du også få problemer med øyne.

Lykke til!

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

takker for svar :-)

Jeg har søkt masse på nett men ikke funnet noe som høres ut som meg enda..

For kanskje 3 år siden tok jeg hodescan pga jeg hadde virus på balansenerven. Da fant de absolutt ingenting galt i hodet mitt. Dette med trykket har vart lengre enn det, bare det blir verre med årene synes jeg.

Om jeg ikke tar feil testa jeg meg for diabetes for noen år siden uten å ha det.

Det med å lukke øynene fungerer ikke når dette presset er på sitt verste. Er som om jeg ikke klarer å ha øynene igjen. Det er skikkelig ubehagelig, spesielt om det skjer på bussen. Da prøver jeg alltid å lukke øynene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...