jaakervik Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) Hei, skal bare starte med å si at detter er min kompis sin tråd. skal på fest nå i julen å vet ikke helt hva jeg skal kjøpe. jeg vil helst drikke 22% sprit, men vet ikke hva som er godt? jeg er også ganske uerfaren så vet ikke helt hvor mye jeg tåler(gutt, 55-60kg). øl, cider og vin er utelukket. Har hørt at mickeyfinn er godt, men har ingen peiling. helst så billig som mulig:) håper noen har ett godt tips. Endret 29. desember 2011 av jaakervik Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Har funnet kalinka nå, men det virker som at den ene er mye dyrere enn den andre. den ene heter kalinka, den andre heter kalinka 22. Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) Bare ta den billigste, du kommer ikke til å smake så mye av den uansett. Bland ut med sprite, fanta exotic eller appelsinjus Edit: Og husk også å ta det med ro, drikk et glass vann mellom hver drink eller vær forsiktig med blandingsforholdet og lag svakt Endret 28. desember 2011 av Papegøye Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Alkoholprosenten. Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Tror jeg hører på papegøye og kjøper den billigste. Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Nå maser jeg fælt her, men kjøper en flaske kalinka22, 21% med 70cl drikke. Hva er blandingsforholdet med sprit og juice? Kan jeg blande alt og la det stå i noen uker før jeg drikker av den igjen, eller blir den dårlig? Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Ingen som vet, finner ikke konkret det jeg er ute etter noen andre steder heller.. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Hei, skal på fest nå i julen å vet ikke helt hva jeg skal kjøpe. jeg vil helst drikke 22% sprit, men vet ikke hva som er godt? jeg er også ganske uerfaren så vet ikke helt hvor mye jeg tåler(gutt, 55-60kg). øl, cider og vin er utelukket. Har hørt at mickeyfinn er godt, men har ingen peiling. helst så billig som mulig:) håper noen har ett godt tips. Mickeyfinn er bare kvalmt. Kjøp den billigste vodkaen du finner, og bland det ut med noe godt (sitronbrus funker knall) Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Nå maser jeg fælt her, men kjøper en flaske kalinka22, 21% med 70cl drikke. Hva er blandingsforholdet med sprit og juice? Kan jeg blande alt og la det stå i noen uker før jeg drikker av den igjen, eller blir den dårlig? Ikke lå den stå lenge med juice i. Bruk heller brus. Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 kan jeg helle hele flaska (kalinkaen) i en 1,5 liters flaske og helle oppi brus? hvor mye brus? hvor lenge kan den stå? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Kjøp heller 3 forskjellige 0,5 liter brus og bland oppi dem hver for seg, så får du litt forskjellig smak. F.eks Fanta, Fanta Exotic og sprite. Når det gjelder juce så går jo det ut på dato etter ei stund, brus og sprit holder LENGE. Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Det var et godt tips:) lurer fortsatt på blandings forhold... Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Personlig foretrekker jeg å blande hver drink for seg istedet for å ha det ferdigblandet. Når det gjelder blandingsforhold skal du blande så godt med blandevannet som mulig. Prøv mellom 65-35 og 80-20 alt ettersom hvor tilvendt du er spritsmaken. Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 okei, så du mener at jeg bør helle 2 deler sprit i en 0,5l flaske, også resten brus? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Prøv deg frem. Skal du bare få mest mulig rus, slik det ser ut som du vil, så må du har mest mulig sprit i forhold til annen drikke, men du må heller ikke ha så mye at du ikke klarer drikke det. 2dl er sikkert ok på en 5dl flaske. Men det kommer jo an på. Prøv. Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 jeg skjønner jo at det er lurt og prøve, men kjdelig og ødelegge en flaske sprit når jeg kan unngå det. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
*F* Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 sprit holder lenge, du øvelegger den ikke av å åpne den. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Blandevann, derimot, er en annen sak. 1: Forskjellen på dyr og billig kalinka er åpenbart alkoholinnholdet. Kalinka22 har 21% (veldig lite, utvannet fordi det er 18 år på alle drikker under 22%), vanlig kalinka har (som det meste av brennevin) 40% 2: Bland drinker i glass, før du skal drikke det. Prøv deg fram med blandingsforholdet. Å blande på flaske i forkant ser jeg ikke helt greia med. Dersom målet er å bli så full som mulig, kjøp minttu, det er drikkbart rett fra flaska, og sterkt. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 jeg skjønner jo at det er lurt og prøve, men kjdelig og ødelegge en flaske sprit når jeg kan unngå det. Takk for all hjelp Lykke til med å øydeleggje ei flaske med kalinka. Trur den er ganske øydelagt fra før eg.... Som dei andre seier, prøv deg sjølv fram. Bland med noko brus du liker og eksprimenter med blandingsforhold. Lenke til kommentar
Bellini Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 jeg tar feks en del kalinka og fire deler blandevann, selv om det er 22% den skal jo smake ok??? Du kan blande med jucie. brus eller andre ting. Kanskje Battery så sovner du ikke? Det spørs hva du liker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå