Gå til innhold

Nokia Lumia 800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror at de kommer frem når du har mer enn 30 (eller var det 50?) apps inst ;)

 

Ok, jeg har 34 ting på hovedmenyen til sammen, så det er ikke mye jeg har installert nå, slettet også 3-4 apps igår, i håp om at dette skulle bli borte..

Har også slettet litt av det som var pre-installert.

Lenke til kommentar

 

Ok, jeg har 34 ting på hovedmenyen til sammen, så det er ikke mye jeg har installert nå, slettet også 3-4 apps igår, i håp om at dette skulle bli borte..

Har også slettet litt av det som var pre-installert.

 

Hvorfor vil du ha det bort? Gjør det jo enkelt å navigere til apps.

Lenke til kommentar

Har noen andre opplevd følgende problem: Jeg åpnet Zune - telefon - vis alternativer for synkronisering - trådløs synkronisering - konfigurer trådløst synkronisering - neste. Da får jeg en feilmelding telefonen ble ikke funnet. Feilkode 80004002. Noen som vet om hvordan jeg kan få fikset den?

Lenke til kommentar

Har noen andre opplevd følgende problem: Jeg åpnet Zune - telefon - vis alternativer for synkronisering - trådløs synkronisering - konfigurer trådløst synkronisering - neste. Da får jeg en feilmelding telefonen ble ikke funnet. Feilkode 80004002. Noen som vet om hvordan jeg kan få fikset den?

 

Har du prøvd å reinstallere ZUNE? :D :O

 

BTW: Telefonen funker maks fett etter å ha manuelt installert 12072! På egen risiko folkens, men for meg var det verdt det!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min Lumia 800 er litt merkelig.

Ene dagen klarer den å holde godt på batteriet, f.eks idag. etter 10 timer har jeg ennå 71 % igjen, og med det inngår ca 30-40 min ringing.

Igår, samme bruken ca, da var jeg nede på rundt 48 % etter 10 timer.

 

Har også hatt ett tilfelle hvor telefonen gikk på strømsparing etter bare 8 timer, uten at jeg har gjort noe ekstra, så la jeg telefonen på lading via PC, etter 3-4 timer var jeg oppe på ca 40 % kapasitet. Litt lite lading etter 3-4 timer syntes jeg, men iogmed det var PC lading tenkte jeg ikke noe over det, siden det tar ekstra lang tid å lade telefonen da.

Så noen timer etterpå så hører jeg telefonen restarter seg selv, uvisst hvorfor. Når den så kommer igang igjen så ser jeg batteri indikatoren er på ca 70%, og telefonen holder godt ut resten av dagen

Siden dette skjedde, (ca 1 uke siden) så har telefonen klart å holdt godt på strømmen, men opplever den tidvis bruker en del mer strøm. og går på strømsparing etter ca 12 timer ene dagen og neste dag har 35-40% kapasitet igjen ved dagens slutt.

 

Andre som opplever noe lignende ? For meg virker det som en programvarebug med batteriindikatoren, men kan jo selvfølgelig være noe feil med batteriet også.

Klarer ikke finne noen spesiell sammenheng med batteribruken, utenom ved surfing på 3G så sluker den strøm.

Mener å ha lest at en del av batteriproblemene til denne telefonen omhandler nettopp styringen av 3G brikken.

 

Kommer ikke til å levere inn telefonen for rep, gidder ikke være uten en WP telefon i 2-3 uker, selv om min N8 fint kunne fungert som erstatter.

Må ellers si at nå som jeg er blitt vant til WP telefon, så frister det ikke noe særlig å gå tilbake til hverken Symbian eller Android, eller iOS for den saks skyld.

Så får leve med de småproblemene, så lenge jeg klarer meg en hel dag uten å lade er jeg egentlig fornøyd

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med batteritid hvis jeg har brukt et program som bruker gps'n.. enten et av kart programmene, eller et eller annet program som vil ha tilgang til posisjons info.

Om jeg har brukt dette, så holder batteriet sjelden en hel dag, men etter en restart og opplading av batteriet så holder den i 2-3 dager igjen.

 

Så på min, så virker det som om den ikke helt klarer å koble fra gps'n etter bruk.

Data og wlan trafikk har jeg gitt opp å ha på.. så dette slår jeg bare av og på ved behov.

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med batteritid hvis jeg har brukt et program som bruker gps'n.. enten et av kart programmene, eller et eller annet program som vil ha tilgang til posisjons info.

Om jeg har brukt dette, så holder batteriet sjelden en hel dag, men etter en restart og opplading av batteriet så holder den i 2-3 dager igjen.

 

Så på min, så virker det som om den ikke helt klarer å koble fra gps'n etter bruk.

Data og wlan trafikk har jeg gitt opp å ha på.. så dette slår jeg bare av og på ved behov.

 

Hmm... interessant. Jeg har aldri slått av mobilen (en gang for lenge lenge siden) og har brukt kart etter det. Min mobil varer kanskje 1 1/2 dag, noe som betyr at jeg lader hver kveld igrunn. Hadde vært morsomt å prøve!

Lenke til kommentar

Tango, OS versjon 7.10.8773.98 og firmware versjon 1750.805.8773.12200 er nyeste for Lumia 800.

 

Denne oppdateringen skal blant annet inneholde internett deling (tethering), snu telefonen for å skru av ringelyden (flip-to-silent).

 

Etter oppdateringen kan man også laste ned ett par nye Lumia applikasjoner fra Marketplace: Camera extras, Contact share (via SMS), og Play to (DLNA),

 

Noen nettsteder har også rapportert om støtte for flere MMS filformater og mulighet for å kjøre flere applikasjoner i bakgrunnen uten at jeg har sett dette bekreftet hos Nokia.

 

Oppdateringen rulles ut fortløpende til de forskjellige land og regioner og vil bli tilgjengelig i løpet av juni og juli 2012 i følge Nokia.

 

Norway - Waiting for approval

 

Det er guider og linker til nedlasting av Tango på blant annet XDA Developers og Mobiletechworld for de som ikke klarer å vente. Vær obs på at denne oppdateringen er langt mer omfattende å gjøre manuelt enn forrige oppdatering var (12072). Det er også rapportert om en rekke problemer fra de som har gjort dette manuelt.

 

XDA Developers:

 

Noobish guide to 12220 update for Lumia 800

 

Tango CAB Update with OEM Update Donload and Install

 

Mobiletechworld:

 

Update your phone manually to build 7.10.8773.98

Endret av Sozinho
Lenke til kommentar

Tango, OS versjon 7.10.8773.98 og firmware versjon 1750.805.8773.12200 er nyeste for Lumia 800.

 

Denne oppdateringen skal blant annet inneholde internett deling (tethering), snu telefonen for å skru av ringelyden (flip-to-silent).

 

Etter oppdateringen kan man også laste ned ett par nye Lumia applikasjoner fra Marketplace: Camera extras, Contact share (via SMS), og Play to (DLNA),

 

Noen nettsteder har også rapportert om støtte for flere MMS filformater og mulighet for å kjøre flere applikasjoner i bakgrunnen uten at jeg har sett dette bekreftet hos Nokia.

 

Oppdateringen rulles ut fortløpende til de forskjellige land og regioner og vil bli tilgjengelig i løpet av juni og juli 2012 i følge Nokia.

 

Norway - Waiting for approval

 

Det er guider og linker til nedlasting av Tango på blant annet XDA Developers og Mobiletechworld for de som ikke klarer å vente. Vær obs på at denne oppdateringen er langt mer omfattende å gjøre manuelt enn forrige oppdatering var (12072). Det er også rapportert om en rekke problemer fra de som har gjort dette manuelt.

 

XDA Developers:

 

Noobish guide to 12220 update for Lumia 800

 

Tango CAB Update with OEM Update Donload and Install

 

Mobiletechworld:

 

Update your phone manually to build 7.10.8773.98

Takk takk. Blir nok forsøk på dette i natt. Er nødt til å ha tethering nå uka som kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...