Gå til innhold

Nokia Lumia 800


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F

Fremdeles så var det feil på telefonene og dermed kan du ikke gi noe terningkast på noe som er feil...

Man kan jo ikke gi karakter på ei flaske vin, hvis den er gått sur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samboer har en Lumia 800 og her er mine erfaringer med batteritid som det har vært en del diskusjon på.

 

Jeg hadde slått av alle slike ting som bruker strøm og epost var også satt til å synke hver time.

 

Av erfaring med min HTC Titan vet jeg at Netcom har problemer med Windows Phone og push epost. Netcom sin NAT gateway klarer bare å holde forbindelsen mellom telefon og epost server opp i noen få minutter med det resultat at telefonen er på nett og setter opp forbindelsen hvert 4. til 5. minutt. Setter en i Telenor Mobil sim-kort så vil telefonen gjøre dette hver 30-40 minutt.

 

Men jeg opplevde allikevel at min samboers telefon gikk tom for strøm i løpet av 24 timer. Men etter at jeg gikk inn på spill og koblet i fra xbox live så er det andre boller. Nå gjenstår 80% av batteriet etter et døgn. Xbox live bruker nok også push meldinger og i Netcoms nett fungerer tydeligvis det ganske dårlig.

Lenke til kommentar

Dama har tatt i bruk denne telefonen idag, og vi sliter med kontaktlista. Etter å ha overført kontakter fra gammel telefon, har vi nå satt opp hotmail kontoen hennes. Det som da skjer er at de 1500+ forskjellige "kontakter" hun har der (sikkert alt av forskjellige mail-adresser) blir overført til kontaktlisten på tlf. Går vi inn på innstillinger, får man ikke valg om å kun vise f.eks tlf-kontaktene hennes, istedet for all smørja fra hotmail kontoen. I innstillingene kommer det kun opp valg om av/på Windows Live. Hvordan løse dette egentlig?? ...dette funker forøvrig knirkefritt på min Android tlf... :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Dama har tatt i bruk denne telefonen idag, og vi sliter med kontaktlista. Etter å ha overført kontakter fra gammel telefon, har vi nå satt opp hotmail kontoen hennes. Det som da skjer er at de 1500+ forskjellige "kontakter" hun har der (sikkert alt av forskjellige mail-adresser) blir overført til kontaktlisten på tlf. Går vi inn på innstillinger, får man ikke valg om å kun vise f.eks tlf-kontaktene hennes, istedet for all smørja fra hotmail kontoen. I innstillingene kommer det kun opp valg om av/på Windows Live. Hvordan løse dette egentlig?? ...dette funker forøvrig knirkefritt på min Android tlf... :hmm:

Logg inn på hotmailkontoen og gå bannanas i kontaktlisten der, før det synkes mot telefonen igjen..

Lenke til kommentar

Som kommentaren over sier, så kan man ikke skylde på telefonen bare fordi man har en kjempe smørje med kontakter på hotmail:)

logg inn i live kontoen på nettet. en stund siden jeg gjorde det sist, men Gå på kontakter, og velg fjern dubletter. Da vil den gi deg oversikt over alle dubletter, og du kan slå disse sammen eller fjerne.

Lenke til kommentar
Går vi inn på innstillinger, får man ikke valg om å kun vise f.eks tlf-kontaktene hennes, istedet for all smørja fra hotmail kontoen.

 

Du må inn på kontakter og velge innstillinger der. Da finner du en knapp som heter "Filtrer kontakter". Der kan du huke av at du ikke vil vise de fra hotmail.

Lenke til kommentar

Som jeg nevnte i posten, fungerer ikke det med "filtrer kontakter". Det kommer kun opp ett valg "Windows Live" og ikke f.eks "telefonkontakter" e.l..

 

Hun kan selvfølgelig gå bananas på hotmail kontoen, men det blir som å pisse i buksa en kald vinternatt - problemet er der like fullt en tid etterpå da nye mailer - med kontaktinfo - ramler inn. Hun ønsker selvfølgelig å ha muligheten til å maile div kontakter, men hun ønsker naturlig nok at disse ikke skal vises i telefonlista. Sånn som det er nå, blir det nesten 2000 oppføringer som det er helt umulig å forholde seg til.

 

Og det er litt betimelig å skylde på tlf når dette enkelt lar seg gjøre i f.eks Android. Tingen er at hun bruker mailadressen også i jobbsammenheng med mange 1-gangskontakter, så den "smørja" blir man aldri kvitt...

Lenke til kommentar

Som jeg nevnte i posten, fungerer ikke det med "filtrer kontakter". Det kommer kun opp ett valg "Windows Live" og ikke f.eks "telefonkontakter" e.l..

 

Tipper du misforstår eller ikke leste det jeg skrev. Dette settes ikke opp under kontoer, men i kontaktlisten. Der filtrerer en det som skal vises av kontakter, men synking av live kontoen går fortsatt som normalt.

Lenke til kommentar

Neida, har fått med meg hva du mener.

 

Hvis jeg går inn i innstillinger - personer - innstillinger - filtrer kontaktlisten - vis kontakter fra: der står det kun ett valg: "Windows Live". Skrur jeg denne av, forsvinner alt av kontakter. Slåes den på, vises alt fra WL og det som ble lagt på tlf tidligere...nærmere 2000 kontakter.

 

Jeg har også en HD2 som jeg har innstallert WP7.5 på, og der er det samme problem, men der har jeg løst det ved å legge til en gmail konto som inneholder telefonkontaktene...så da kan jeg slå av WL og beholde gmail kontaktene.

 

Hele greia er at det mangler et valg for kontaktene som ligger på telefonen.

 

Så mulig workarounden er å lage en google konto på tlf til dama, og overføre tlfkontaktene dit...

Lenke til kommentar

Neida, har fått med meg hva du mener.

 

Hele greia er at det mangler et valg for kontaktene som ligger på telefonen.

 

Så mulig workarounden er å lage en google konto på tlf til dama, og overføre tlfkontaktene dit...

 

Ok, da forstår jeg. Jo, jeg er enig i at lokalt lagrede kontakter er lite fremtredende på Windows Phone. Så snart en setter opp å synke fra en tjeneste som støtter kontakter så forventes det at alle kontaktene administreres der istedenfor at de ligger lokalt og kun på telefonen. Løsningen er å gjøre som du har gjort, å sette opp en google konto med kun de kontaktene en vil ha.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Om hun ikke klare å holde orden på hvilke kontakter hun har på hotmailkontoen, så er en Nokia 1611 rette telefonen. Der er valg inne på hotmailkontoen for hvem som legges på kontaktlisten hennes.

Makan til oppkonstruert problem.....

Lenke til kommentar

Det er viktig at folk lufter problemene sine. Kun da kan flere bli fornøyd med OS'et. For noen kan det at den ikke klare å filtrere kontakter være nok til å gå tilbake til iOS eller Android. Mye bedre å komme med eventuelle enkle workarounds,

Microsoft og WinPhone er ikke store nok til å si at feilen ligger hos brukerne og ikke i deres perfekte system/hardware. (f.eks. "You're holding it wrong", "No body needs copy/paste")

På denne siden kan man gå inn og stemme på de funksjonene man synes mangler, eller endringer man ønsker blir gjort:

http://windowsphone.uservoice.com/forums/101801-feature-suggestions

Lenke til kommentar

Om hun ikke klare å holde orden på hvilke kontakter hun har på hotmailkontoen, så er en Nokia 1611 rette telefonen. Der er valg inne på hotmailkontoen for hvem som legges på kontaktlisten hennes.

Makan til oppkonstruert problem.....

 

Gjorde et søk og på div fora rundt om i verden er det flere som tar opp denne problemstillingen. Så problemet er reelt nok det, og ikke spesielt oppkonstruert.

 

Når man har hatt hotmail konto lenge før smarttelefoner i det hele tatt var påtenkt, er det kanskje ikke så rart at dette kan bli et problem, derfor er det også sløvt av Microsoft og ikke lage en skikkelig løsning på dette annet enn "slett alt, start på nytt".

 

Og, som nevnt, Android har tydeligvis sett dette, og løst dette fra første stund.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

De som har oppgradert til 12072 updaten. Mangler dere noen funksjoner ved oppdateringen? Har Netcom.

 

Kan man downgrade igjen uten å miste alt på telefonen?

Mobil datadelen virket ikke etter 12072. Brukte Zune å restore til 12070, og da virket det igjen.

 

@Chivas: Når du sender eller svarer på en mail, så får du spørsmål om å legge den adressen til en kontakt eller opprette en ny kontakt. Personer som ikke leser det som kommer opp, klikker bare ok og da fylles kontaktlista med crap. Det er bare å brette opp armene og begynne å slette kontakter hun ikke vil ha i kontaktlista si...

Lenke til kommentar

Da er telefonen min tilbake fra reperasjon igjen - hadde tenkt å selge den men det ser ut til at det er vanskeligere å selge en Lumia 800 for 1700kr (altså under halv pris av ny for en 4mnd gammel telefon). Så da får jeg heller selge den oppripede 3GS'en min med sprekk i bakdekslet for en billig penge og ta i bruk Lumia'en igjen.....

 

Restore backup fungerte ikke, så jeg må sette den opp pånytt - hvordan fikser jeg MMS instillingene til Netcom? Network setup fra Nokia er vist ikke tilgjengelig lenger, selv når jeg har satt USA som location og startet telefonen pånytt etc. How to fix?

Lenke til kommentar

Det er vel mulig å "finne" feil og mangler, levere på service flere ganger, og kanskje få hevet kjøpet. Personlig synes jeg telefonen er ganske grei i bruk. Noen få mangler i hverdagen, men dette ordner seg etter hvert. Håper bare alle som har kjøpt lumia får apollo updaten. Selv om jeg mest trolig kjøper nyeste WP8 fra nokia med super høyoppløslig skjerm :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...