Christoffero89 Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Er det flere som opplever at den i andre enden ikke hører deg og man må ringe opp igjen? Skjedd 1 gang hittils. Håper det ikke skjer igjen Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Noen her som vet om en DLNA server app som funker på Lumia 800? Fant en på nokia betalabs, men denne støtter kun bilder og film, og dette fungerer den greit til, men savner en som også støtter musikk. Mye av grunnen til at mobilene er så ulike på batteriet, kan være pga reklame baserte apps. Om jeg laster ned en reklame basert app, og kjører denne.. så bruker jo disse GPS for å finne ut ca hvor du er, for så å gi deg tilpasset reklame. Og da virker det som om gps eller noe annet blir stående på helt til jeg restarter mobilen (slår alltid av datatrafikk og wlan når dette ikke trengs, men gidder aldri å slå av posisjons info). Opplevd flere ganger at mobilen holder maks 1 dag, når jeg har kjørt en sånn app. Da etter en kjapp restart, så holder den som regel i litt over 2 døgn igjen etter neste lading. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 (endret) Har noen problemer med den nye lumiaen jeg fikk fra verksted. Når jeg hører på musikk og surfer på mobilnettet så kommer mobilforstyrrelser i øreproppene. Er dette normalt? Edit: testet på flere headsett nå. Mindre forstyrrelser på andre headsett men må teste noen propper også. Opplevde forøvrig samme forstyrrelser på annen htc telefon med samme beats plugger Edit Opplever samme forstyrrelser under samtaler Edit 2. Tstet 5 øreplugger med og uten mikrofon. Støylyden varierer noe fra propp til propp men værst vaar beats og nokias dyre propper laget for telefonen... Bluetooth headsettet derimot har ikke slike problemet Endret 16. april 2012 av Christoffero89 Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Ikke imponert over oppdateringen som skulle fikse batterilevetiden. Må fortsatt lades minst 1 gang om dagen. Holder sjelden hele kvelden hvis den har vært brukt aktivt i løpet av dagen. Relativt få apps installert (kun de som faktisk brukes), lokalisering skrudd av i de aller fleste og bruker kun noen få live tiles. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 (endret) Det er tydeligvis enten en eller annen innstilling eller app som kuker til batteritiden som ikke har noe med oppdateringen å gjøre, eller at veldig mange telefoner har blitt sendt ut med defekte batterier. På batteristatus på min telefon nå står det: Gjenværende: 51% beregnet tid igjen: 12 timer tid siden siste bytte: 9 timer (tok telefonen ut fra lading kl 6 i dag tidlig). Bruken i dag er surfing + musikk 1 time på toget, to-tre sms, syncet e-post én gang, én samtale på ca. 10 min og en halvtime spilling av plants vs. zombies i lunsjen + 10 min tidligere på dagen da jeg var på do Uansett, så vil den nesten garantert holde til i morgen ettermiddag hvis jeg holder forbruket normalt og ikke spiller for mye. Jeg har 3G/Wi-Fi alltid på. BT alltid av, stedtjenester er på, lysstyrke er fast på medium. Batterisparing er av. Mail synces manuelt. Endret 16. april 2012 av Feh Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Noe sier 3g er synderen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Det er tydeligvis enten en eller annen innstilling eller app som kuker til batteritiden som ikke har noe med oppdateringen å gjøre, eller at veldig mange telefoner har blitt sendt ut med defekte batterier. På batteristatus på min telefon nå står det: Gjenværende: 51% beregnet tid igjen: 12 timer tid siden siste bytte: 9 timer (tok telefonen ut fra lading kl 6 i dag tidlig). Bruken i dag er surfing + musikk 1 time på toget, to-tre sms, syncet e-post én gang, én samtale på ca. 10 min og en halvtime spilling av plants vs. zombies i lunsjen + 10 min tidligere på dagen da jeg var på do Uansett, så vil den nesten garantert holde til i morgen ettermiddag hvis jeg holder forbruket normalt og ikke spiller for mye. Jeg har 3G/Wi-Fi alltid på. BT alltid av, stedtjenester er på, lysstyrke er fast på medium. Batterisparing er av. Mail synces manuelt. Slå av WiFi og stedstjenster (GPS), så den appen er deg. he he Lenke til kommentar
Feh Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 (endret) Jeg snakket om de andre som har problemer med batteritiden. Min holder i 2-3 dager med de innstillingene jeg beskrev i posten og hvis jeg ikke spiller for mye så jeg har ingen problemer med batteritiden Men for andre her så holder jo ikke telefonen en eneste dag en gang. Endret 16. april 2012 av Feh Lenke til kommentar
10manuntd Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Endelig kjøpt mobilen. En fantastisk telefon med alt jeg trenger og har ikke lastet ned en app engang! Savner bare Dropbox appen og Skype. Ellers en helt utrolig telefon. Batteritiden, skal jeg komme tilbake siden og si noe om min også Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Trenger ikke dropbox noe du har skydrive:) Lenke til kommentar
10manuntd Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Trenger ikke dropbox noe du har skydrive:) Skjønner meg ikke på skydrive :S Hvordan kan jeg gjøre slik at mappene synkroniserer seg selv ? Lenke til kommentar
genser Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Trenger ikke dropbox noe du har skydrive:) Finnes det en løsning som lager en SkyDrive-mappe på flere enheter, f.eks. Mac'er og PC'er, med automatisk synkronisering? Altså, slik Dropbox fungerer? Jeg bruker SkyDrive som erstatter for USB-kabel for overføring av bilder og lignende, men med mindre den kan integreres i datamaskinene jeg bruker vil den aldri kunne erstatte Dropbox for meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Trenger ikke dropbox noe du har skydrive:) Skjønner meg ikke på skydrive :S Hvordan kan jeg gjøre slik at mappene synkroniserer seg selv ? Til det må du bruke Windows Live Mesh. Det er endel av Windows Live pakken... 1 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 (endret) Gøyalt... Da jeg satt på toget i stad, hørte på musikk og ante fred og ingen fare så stoppet plutselig musikken og telefonen slo seg av og ville ikke på. Prøvde å plugge den i en lader her på jobb nå, men den er stein død Edit: Der ble det liv i den igjen... Måtte plugge laderen ut og inn en del ganger samtidig som jeg holdt inne power-knappen. Først fikk jeg opp et batteriikon som indikerte at batteriet var tomt, men når jeg omsider fikk den på, så står batteriet på 83%.. Endret 17. april 2012 av Feh Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Min har også skrudd seg av helt plutselig, og ville ikke slå seg på igjen. Dette var når den ringte en gang, skulle akkurat til å svare da den slo seg av. Når jeg ikke fikk den på igjen, så holdt jeg power knappen inne til den vibrerte og startet opp igjen. Da viste den et tomt batteri, som du også fikk opp. Lot den ligge i lomma i noen min, og prøvde på nytt, da starta den opp uten problemer og hadde nok strøm til resten av dagen. Heldigvis har dette kun skjedd en gang Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Skjedd meg og. Telefonen er nå på service for 3 gang. En gang til og jeg gir opp Nokia... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Ved samme feil for 3. gang kan du kreve heving av kjøp, ref. Forbrukerkjøpslovens §30-32 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Ja det vet jeg. Jobber i mobilbutikk. men er ikke samme feil så må evnt ta det på 4 feil uansett feil Lenke til kommentar
railcat Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Har nå kjøpt meg en wp7 telefon, nærmere bestemt lumia 800. Alt er knallbra, men sliter med å få opp facebook kontaktene under meldinger hubben. Har lagt til en FB account å koblet denne opp mot windows live accounten. Får opp FB oppdateringer under kontakter hubben, men får ikke opp noen kontakter i meldinger hubben. Der får jeg kun opp windows live kontakter. Jeg har også slått på FB chat under instillinger. Jeg har prøvd å sende en melding på chatten under kontakter hubben, men får bare opp da at kontakten ikke er pålogget, selv om at jeg vet at den personen er online... Noen som har en løsning på dette problemet? Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 (endret) Har nå kjøpt meg en wp7 telefon, nærmere bestemt lumia 800. Alt er knallbra, men sliter med å få opp facebook kontaktene under meldinger hubben. Har lagt til en FB account å koblet denne opp mot windows live accounten. Får opp FB oppdateringer under kontakter hubben, men får ikke opp noen kontakter i meldinger hubben. Der får jeg kun opp windows live kontakter. Jeg har også slått på FB chat under instillinger. Jeg har prøvd å sende en melding på chatten under kontakter hubben, men får bare opp da at kontakten ikke er pålogget, selv om at jeg vet at den personen er online... Noen som har en løsning på dette problemet? Første gangen jeg koblet sammen Windows Live og Facebook kontoen min tok det nesten ett døgn før kontaktene fra Facebook dukket opp i Windows Live. Om du logger på Hotmail eller Windows Live Messenger, og ser under kontakter skal du se at du er koblet til Facebook der og få opp alle Facebook kontakter der også. Endret 18. april 2012 av Sozinho Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå