Hei Sveis Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) Hei, Har satt opp telefonen etter http://onecall.no/ku...roidoppsett.php men den vil fortsatt ikke koble seg til Internett. Eneste punktet jeg ikke har fått gjort er "Sett på en hake ved Data roaming for å gi telefonen tillatelse til å bruke datatrafikk". Jeg finner ikke det på telefonen. Edit: Fant Data Roaming i Batteri og Databehandling. Det er nå aktivert. Kan noen hjelpe meg? Endret 29. desember 2011 av Hei Sveis Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Hei, det stemmer at du må tillate telefonen roaming grunnet at du bruker OneCall. Har du prøvd noe sånn ca : Innstillinger -> Databehandling -> Datalevering -> Dataroaming. Var et lignende problem i denne tåden : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1365134&p=18151426&st=0&&do=findComment&comment=18151426 Lenke til kommentar
Hei Sveis Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) Takk for svar. Jeg har enablet data roaming, men Internett fungerer fortsatt ikke. Når jeg laster inn nettleseren får jeg meldingen: Nettleseren kan ikke laste denne siden fordi det ikke er noen tilkobling til internett. Endret 28. desember 2011 av Hei Sveis Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Har du satt inn akkurat slik det står på denne siden : http://onecall.no/kundeservice/androidoppsett.php og slått på dataroaming så vet jeg ikke hva som kan være galt. Har du flere apn innstillinger på telefonen ? Tenker da på om det ligger innstillinger fra Netcom eller Telenor foreksempel. Disse må slettes. Lenke til kommentar
Hei Sveis Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Ja Telenor og Netcom kommer opp når jeg søker etter nettverksoperatører, men hvordan kan jeg få slettet de? Tlf. står nå på automatisk valg av nettverksoperatør. Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Ja Telenor og Netcom kommer opp når jeg søker etter nettverksoperatører, men hvordan kan jeg få slettet de? Tlf. står nå på automatisk valg av nettverksoperatør. Du misforstod meg, ikke nettverkoperatør. Jeg mente der du satt inn data instillingen dine. Har du flere profiler / apn instillinger der? Lenke til kommentar
Hei Sveis Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Nei har ikke det. Lenke til kommentar
Hei Sveis Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Hurra fikk det til å virke. Lastet ned de automatiske innstillingene som var mye forskjellig fra det manuelle oppsettet. Lenke til kommentar
jsw Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 ...som var mye forskjellig fra det manuelle oppsettet. Rart det der, jeg brukte det manuelle oppsettet og kom rett på nett Men spiller jo egentling ingen rolle - det aller viktigste er at det funker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå