Jonas Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Hei Jeg lurte på her en dag hvordan man får til å lage sånne flate kretser på et kort. Må man kjøpe et spesiallaget eller kan man lage selv? Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Hvis du lurer på hvordan du lager selve banene i et kretskort så kan du se her. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 det er jo genialt! har lenge tenkt på å lage meg selv en slik boks, men da jeg regnet ut alt kom summen for boksen på over 350 kroner. det jeg da hadde lagt sammen var to 8W lysrør (UV), som da blir 250 kroner, og tenkte ikke på at jeg bare kunne ta et 15W som koster 140. det blir da også mye billigere med pulsstartere, sokkeler, spoler osv. tror jeg stikker og kjøper deler til en sånn en med en gang jeg. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 tusen takk, ja det var sånn jeg mente, men i den artikkelen skriver han at mange lager speilvente kort. hvordan skal den ligge for at den ikke blir speilvent?? Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 tusen takk, ja det var sånn jeg mente, men i den artikkelen skriver han at mange lager speilvente kort. hvordan skal den ligge for at den ikke blir speilvent?? Siden arket er transparent er det lett å legge det med den gale siden ned. Men det er ikke værre enn å printe ut utlegget på vanlig papir i tillegg for å ha noe å sammenligne med. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 skal "printe" være ned eller opp?? hva er forskjellen på vanlig ark og transparant?? Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 transparente ark er slike som brukes i f.eks overhead fremvisninger. de er gjennomsiktige, som da vanlige hvite ark ikke er. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 skjønte det, men er det noe forskjel i å bruke de til det der?? Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 skal "printe" være ned eller opp?? hva er forskjellen på vanlig ark og transparant?? Hvis du ikke bruker overflatemonterte komponenter, skal printet være på undersiden. Du dytter derfor beina til komponentene gjennom kortet og lodder på baksiden, der banene er (printet). Var det dette du lurte på? Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Du kan jo også kjøpe deg et etse kit på www.clasohlson.no Lenke til kommentar
Josten Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Du kan jo også kjøpe deg et etse kit på www.clasohlson.no Kan man lage kretskort med bare en tusj og etsevæske? Det er jo det eneste som følger med (+et kort da). Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Du kan jo også kjøpe deg et etse kit på www.clasohlson.no Kan man lage kretskort med bare en tusj og etsevæske? Det er jo det eneste som følger med (+et kort da). ja, man tegner kretsene istede for å stråle de på me uv å gjennomsiktigplastikarkligneneting. :o Lenke til kommentar
jonhs Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Det er ikke noen som vet hvor i stavanger det går ann å kjøpe Laminatplater for etsing vel? Har ikke funnet det selv ihvertfall! mvh. Jon H. S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå