Gå til innhold

Spill med historie

Anbefalte innlegg

Først vil jeg si at jeg har søkt og søkt etter tråder som omhandler spill med en god historie eller lignende, men utrolig nok har jeg ikke funnet noen tråder som har hjulpet meg noe særlig. Derfor spør jeg i en ny tråd.

Jeg ser etter et spill med en god historie. Var kjempe fan av HL2 serien og tviler egentlig på at det er et spill som kan toppe HL2 for min del. Synes også Mass Effect spillene er gode, men føler ikke de kan sammenlignes.

Noen som vet om et?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde kanskje sagt det, jeg har kun PC og Xbox 360. Jeg er ingen fan av Star Wars så det blir uaktuelt for meg. Skal derimot ta å sjekke ut Alan Wake. Mener jeg leste det var et horror spill? Det høres ihvertfall interessant ut. Elsket amnesia.

Lenke til kommentar

Er ikkje mykje horror i Alan Wake, og historia er - etter mi meining - ikkje allverda å skryte av. Veldig Stephen King-derivativt. Om nokon har tenkt å tilrå LA Noire, så er det morosamt om du likte Police Quest-spela, men som forteljing er det berre LA Confidential med skodespelarar frå Mad Men i staden for Spacey, Crowe, Cromwell og Pearce. Styr òg unna alt David Cage har vore med på.

Nokre forlag:

- Planescape: Torment

Interaktiv roman med god dialog, moglegvis det beste RPG-et nokonsinne.

- Fallout: New Vegas og Alpha Protocol

Klassisk Obsidian - historie som veit å utnytte interaktiviteten til mediet; tydeleg divergerande narrativ toppa med velskrive dialog.

- Metro 2033

Relativt vellukka overføring frå russisk roman til pseudovestleg action.

- STALKER-spela

Austleg pessimisme (og dei beste FPS-spela som finst).

Lenke til kommentar

Er bare en sjanger som er noe tess om man vil ha en god historie i mine øyne, eventyrspillsjangeren.

- Gabriel Knight: Sins of the Fathers

- Broken Sword: Shadow of the Templars

- Grim Fandango

burde holde lenge. Man kan vel sikkert trygt kjøre igjennom alle Gabriel Knight-spillene. Longest Journey og Syberia-spillene er også sikre kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...