Grøgger Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) Denne tråden eksisterer som en slags hjelpetråd der alle kan hjelpe meg (og andre med samme problem) med mine mange spørsmål rundt C og boken The C Programming Language 2nd Edition (K&R). Dette fordi jeg tydeligvis mangler kunnskap nok til å forstå alt innhold i boken, både når det kommer til det engelske ordvalget, programmering generelt og mattematikken. * Vær klar over at å poste et spørsmål her er vanligvis siste utvei. Enten forstår jeg ikke Wikipedia og/eller andre artikler eller så leter jeg etter en bedre forklaring. Spørsmålene vil alltid ligge i førstetråd, så sjekker jeg innom regelmessig etter svar; Ingen spørsmål for øyeblikket. Besvarte spørsmål: 1. I boken står det "There are also arrays, structures and unions of these basic types (da snakker de om integers og floating numre). Hva er arrays, structures og unions? Takk for alle svar folkens! Gir spørsmålene numre, så er det lettere å finne svarene for andre. Da hadde det også vært greit om svarene kunne bli skrevet som i eksempelet nedenfor for å gjøre det mer oversiktelig senere. 1. (nummeret til spørsmålet du svarer på) teksttekstteksttekstteksttekstteksttekst 2. (hvis du svarer på mer en ett spørsmål) Endret 28. desember 2011 av Grøgger Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Et array er en samling av like elementer. Dvs alle elementene er f.eks int eller float. Man referer et enkeltelement med en index. (husk at første element er index 0). En strukt er en samling av elementer som ikke trenger å være like. Dvs kan inneholde både int og float om hverandre. Kan ikke indekseres, alt refereres med navn. Union er litt vanskelig å forklare. Kan sees som et minneområde som kan refereres på flere måter, f.eks både som en int og en float. Det er ikke så mye brukt. Lenke til kommentar
Grøgger Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Takk for svaret, forstår mye bedre nå! Lenke til kommentar
bkak Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Et poeng her er at array egentlig er et minneområde med sammenhengende data hvor man kan lagre forskjellige datatyper. F.eks. hvis du har fem ints er det lett for datamaskinen å regne seg frem til hvor int nummer fire er, siden det bare er startposisjon + 3*størrelsen av int. Du kan dermed fint lage arrays som inneholder structs (titt f.eks. på typedef for å gjøre dette klarere). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå