Gå til innhold

Udetonerte bomber på Utøya

Anbefalte innlegg

Snakk for deg selv.

Nå snakket jeg om deg, jeg quotet deg for å framheve det ekstra nøye slik at du skulle skjønne det.

Jeg bare nevner at det er ingenting som tyder på at det har vært eksplosiver på utøya. Har du noen nye bevis så kom gjerne med de, men slik det er nå så blir det bare at du ikke deltar i diskusjonen.

Endret av dotten☻
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Det er ikke relevant".

Neivel. Da foreslår jeg at du holder deg borte fra tråden siden du tydeligvis ikke ønsker å spekulere i hvordan dette ryktet har oppstått og hva som er realiteten bak det.

Nei, det er ikke relevant for det jeg skrev. Du skriver at «Da skulle man tro at det ble referert til som akkurat det og ikke bomber». Jeg påpeker at politimesteren ikke visste om det var bensinkanner, høyttalere eller udetonerte eksplosiver. Fortell meg gjerne hvorfor det er relevant, eller hvordan man kan ha tilgang på informasjon man ikke har tilgang på.

• Liker 2
Lenke til kommentar

"Det er ikke relevant".

Neivel. Da foreslår jeg at du holder deg borte fra tråden siden du tydeligvis ikke ønsker å spekulere i hvordan dette ryktet har oppstått og hva som er realiteten bak det.

Nei, det er ikke relevant for det jeg skrev. Du skriver at «Da skulle man tro at det ble referert til som akkurat det og ikke bomber». Jeg påpeker at politimesteren ikke visste om det var bensinkanner, høyttalere eller udetonerte eksplosiver. Fortell meg gjerne hvorfor det er relevant, eller hvordan man kan ha tilgang på informasjon man ikke har tilgang på.

Da hadde han ikke ordlagt seg på en slik ekstremt idiotisk måte. Det må være noe annet bak denne uttalelsen og om det så ikke stemte så hadde det vært en smal sak å frembringe ett fotografi av hva som forårsaket misforståelsen.

For jeg regner med at de fleste i denne tråden hadde greid å skille mellom høytaler, bensinkanne og udetonerte eksplosiver, skjønt det kan kanskje være mye å forlange for enkelte.

Lenke til kommentar

Da hadde han ikke ordlagt seg på en slik ekstremt idiotisk måte. Det må være noe annet bak denne uttalelsen og om det så ikke stemte så hadde det vært en smal sak å frembringe ett fotografi av hva som forårsaket misforståelsen.

Hvordan hadde han ordlagt seg?

For jeg regner med at de fleste i denne tråden hadde greid å skille mellom høytaler, bensinkanne og udetonerte eksplosiver, skjønt det kan kanskje være mye å forlange for enkelte.

Under de rette omstendighetene, ja. Gjemt i trær? Kanskje ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen av dere virker heller spesielt interessert i å finne ut hva som ligger til grunn, men heller tilfreds runke rundt den historien dere har fått servert av pressen og hamre løs på meg fordi at jeg ikke akspeterer den versjonen.

Jeg tror flesteparten av dere er redde småunger som ikke tør en gang tenke tanken på at myndighetene kan ha iscenesatt dette for å oppnå ymse mål.

It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. Aristotle Greek critic, philosopher, physicist, & zoologist (384 BC - 322 BC)

Hvordan hadde han ordlagt seg?

Under de rette omstendighetene, ja. Gjemt i trær? Kanskje ikke.

Er du helt tett? Han sa vitterlig at det var udetonerte eksplosiver. Du burde lese artiklene i stedet for å drive på med denne meningsløse kveruleringen din.

Lenke til kommentar

Ingen av dere virker heller spesielt interessert i å finne ut hva som ligger til grunn, men heller tilfreds runke rundt den historien dere har fått servert av pressen og hamre løs på meg fordi at jeg ikke akspeterer den versjonen.

Å allikevel så klarer du ikke å komme med et eneste argument for at vi skal tro på deg.

Lenke til kommentar

Å allikevel så klarer du ikke å komme med et eneste argument for at vi skal tro på deg.

Snakk for deg selv.

Nå synes jeg trådstarter bør roe seg ned. Om du ikke klarer å vise at du klarer å respektere andre menneskers meninger og å diskutere på en saklig måte uten å komme med skjellsord og personangrep, så blir denne tråden stengt ganske raskt.

Hvilke personangrep?

Lenke til kommentar

Snakk for deg selv.

Jeg snakker jo til deg!

Du forsetter jo bare å ignorere det folk skriver til deg. Vi kommer med saklige argumenter, og får ingenting igjen.

Vi har jo kommet med svar til deg om at det faktisk bare var høyttalere og ikke eksplosiver. Har du et argument for hvorfor vi skal tro det er eksplosiver?

Lenke til kommentar

Han sa vitterlig at det var udetonerte eksplosiver. Du burde lese artiklene i stedet for å drive på med denne meningsløse kveruleringen din.

Ja, han gjorde det. Hvorfor skulle han sagt bensinkanne i stedet, på tross av manglende kunnskap om det? Som jeg skrev tidligere: Er det mulig at det ble observert noe i trærne, som de antok var eksplosiver, men kunne ikke bekrefte hva slags eksplosiver det var snakk om? Er det urimelig å tro at politiet antok at det var sprengstoff, i stedet for høyttalere? Spesielt med tanke på hva som skjedde med regjeringsbygget?

Jeg er likevel enig i at det ikke burde være noe problem å ta bilde av disse høyttalerne i samme setting som de først ble observert.

Lenke til kommentar

Skjønner det at dette er et emne som er langt utenfor komfortsonen til svært mange som har sin "trygghet" kjær.

Jeg for min del har lært av å starte denne tråden at det er motstridende meldninger rundt akkurat dette og det er i det minste noe. Et aspekt som for meg tidligere ikke var belyst har nå blitt det. Jeg har heller ikke bestemt meg for det ene eller andre, men kun luftet tankene rundt akkurat dette.

Snakk for deg selv.

Jeg snakker jo til deg!

Du forsetter jo bare å ignorere det folk skriver til deg. Vi kommer med saklige argumenter, og får ingenting igjen.

Vi har jo kommet med svar til deg om at det faktisk bare var høyttalere og ikke eksplosiver. Har du et argument for hvorfor vi skal tro det er eksplosiver?

Hvorfor utelukker du bensinkanner?

Man kan trygt anta at du ikke vet noe om hva du snakker om.

Lenke til kommentar

Fordi dette er senere blitt avkreftet. Det var feilinformasjon og frykt for nye bomber som gjorde at politiet tok det seriøst.

Er personangrep det eneste du kan komme med nå? Ingen reelle argumenter som støtter din sak?

Lenke til kommentar

Fordi dette er senere blitt avkreftet. Det var feilinformasjon og frykt for nye bomber som gjorde at politiet tok det seriøst.

Er personangrep det eneste du kan komme med nå? Ingen reelle argumenter som støtter din sak?

Personangrep er hvis jeg sier at du er en ditt og datt noe jeg ikke har gjort. Javel, da har du kanskje en kilde på at dette er avkreftet?

La no oss få se hva som gjorde at du kom til den konklusjonen. Hvilken informasjon fikk deg til å helle i den retning?

Endret av RoaldN
Lenke til kommentar

Personangrep er hvis jeg sier at du er en ditt og datt noe jeg ikke har gjort. Javel, da har du kanskje en kilde på at dette er avkreftet?

Har du virkelig oversett alle de gangene vi har kommet med denne linken?

http://www.dagbladet.no/2011/11/25/magasinet/politi/beredskapstroppen/terrorangrepene/19161562/

Jeg etterlyser enda et argument som støtter din mening.

Endret av dotten☻
Lenke til kommentar

Hvilke personangrep?

Ettersom du selv insisterer på å ta dette i tråden:

"Nå tror jeg det rablet for deg."

"For jeg regner med at de fleste i denne tråden hadde greid å skille mellom høytaler, bensinkanne og udetonerte eksplosiver, skjønt det kan kanskje være mye å forlange for enkelte. "

"...men heller tilfreds runke rundt den historien dere har fått servert av pressen..."

"Jeg tror flesteparten av dere er redde småunger..."

"Er du helt tett?"

"...denne meningsløse kveruleringen din."

"Man kan trygt anta at du ikke vet noe om hva du snakker om. "

Ett lignende angrep, og tråden blir stengt. Advarsel kan også bli utdelt. Du er ikke veldig langt unna, for å si det sånn.

For informasjon skal ikke moderatoravgjørelser diskuteres i tråden, men du kan sende en PM.

Endret av Black Star
Lenke til kommentar

Har du virkelig oversett alle de gangene vi har kommet med denne linken?

http://www.dagbladet.no/2011/11/25/magasinet/politi/beredskapstroppen/terrorangrepene/19161562/

Jeg etterlyser enda et argument som støtter din mening.

Denne artikkelen har blitt fremlagt kun en gang og det var ikke av deg. Liker hvordan du trenger flere å støtte deg på.

Joda, det er fett nok, jeg kan nå se hvordan du velger å tro at det var høytalere, men jeg tror for å være helt ærlig ikke at det var denne artikkelen som avgjorde din overbevisning siden den ble fremlagt etter at du velsignet tråden med din tilstedeværelse.

Det var vel bare kanner med bensin. Artikkelen du linker til er publisert 22. juli, mye var uklart på den tiden.

Lenke til kommentar

Til trådstarter: Måten du starter hele tråden og argumenterer i 2 sider på viser jo at du helst vil at det skal komme frem konspirasjonsteorier, men når de ikke kom, så klarte du ikke dy deg, og kom med dette "...tanken på at myndighetene kan ha iscenesatt dette for å oppnå ymse mål...". Og daaaaa mista du interressen fra mange, inkludert meg :thumbup:

Lenke til kommentar

Denne artikkelen har blitt fremlagt kun en gang og det var ikke av deg. Liker hvordan du trenger flere å støtte deg på.

Joda, det er fett nok, jeg kan nå se hvordan du velger å tro at det var høytalere, men jeg tror for å være helt ærlig ikke at det var denne artikkelen som avgjorde din overbevisning siden den ble fremlagt etter at du velsignet tråden med din tilstedeværelse

Jeg har sitert fra artikkelen to ganger, i tillegg til at en annen postet linken.

Av det som er kommet fram i tråden så tyder alt på at det var høyttalere. jeg gidder ikke å drive å finne mangfoldige kilder på det samme, det får du gjøre ettersom du er så interessert i emnet.

Jeg spør IGJEN: Har du noen kilder på at det var noe annet enn høyttalere? Hvor kommer din enorme overbevisning fra?

Jeg skrev jeg trodde det var bensinkanner, fordi det var det jeg husket fra dagene etter 22. juli.

Edit: Ser at du kom med et av dine intellektuelle argument "snakk for deg selv" for n-te gang. Har du noe mer nyttig å komme med?

Endret av dotten☻
Lenke til kommentar

Joda, det er fett nok, jeg kan nå se hvordan du velger å tro at det var høytalere, men jeg tror for å være helt ærlig ikke at det var denne artikkelen som avgjorde din overbevisning siden den ble fremlagt etter at du velsignet tråden med din tilstedeværelse

Jeg har sitert fra artikkelen to ganger, i tillegg til at en annen postet linken.

Av det som er kommet fram i tråden så tyder alt på at det var høyttalere. jeg gidder ikke å drive å finne mangfoldige kilder på det samme, det får du gjøre ettersom du er så interessert i emnet.

Jeg spør IGJEN: Har du noen kilder på at det var noe annet enn høyttalere? Hvor kommer din enorme overbevisning fra?

Jeg skrev jeg trodde det var bensinkanner, fordi det var det jeg husket fra dagene etter 22. juli.

Edit: Ser at du kom med et av dine intellektuelle argument "snakk for deg selv" for n-te gang. Har du noe mer nyttig å komme med?

Hehe siste setning i innlegget ditt er som personangrep å regne om vi skal høre på moderator.

Ja, du trodde det var bensinkanner, ble presentert for en artikkel og tror nå at det er høytalere. Gotcha.

Ja, det eksisterer flere artikler som nevner bensinkanner og udetonerte eksplosiver. F.eks kan du forsøke å google udetonerte bomber utøya og se hvor mange treff du får.

Endret av RoaldN
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...