Bigelk Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Hei. Jeg har en loop som henter inn informasjon i fra et ark til et annet. Men det er noen av radene jeg ikke vil ha med. I kolonne A i det arket som loopen henter informasjon ut i fra står Initialene, Jeg tenkte da at man kunne legge det inn sånn at loopen ikke henter inn den raden som har de initialene. Et EKS. på initial: SEK Ark Olfi som informasjonen blir hentet i fra. Kolonne A Initialer Kolonne B Navn Kolonne D Kg Kolonne F Linjer Kolonne H Ordre Ark Plukk som informasjonen blir hentet til Kolonne B Initialer Kolonne C Navn Kolonne E Kg Kolonne G Linjer Kolonne I Ordre Jeg vet ikke om det fungerer med den koden jeg bruker nå. Sheets("plukk").Select Range("b4").Select Dim f As Integer Dim fntRowCount As Integer fntRowCount = Sheets("olfi").Range("A1").CurrentRegion.Rows.Count - 0 For f = 1 To fntRowCount ActiveCell.FormulaR1C1 = "='olfi'!R[-3]C[-1]" 'Kolonne B ActiveCell.Offset(0, 1).Select ActiveCell.FormulaR1C1 = "='olfi'!R[-3]C[-1]" 'kolonne C ActiveCell.Offset(0, 2).Select ActiveCell.FormulaR1C1 = "='olfi'!R[-3]C[-1]" 'Kolonne E ActiveCell.Offset(0, 2).Select ActiveCell.FormulaR1C1 = "='olfi'!R[-3]C[-1]" 'Kolonne G ActiveCell.Offset(0, 2).Select ActiveCell.FormulaR1C1 = "='olfi'!R[-3]C[-1]" 'kolonne I ActiveCell.Offset(0, -7).Select ActiveCell.Offset(1, 0).Select Next f Hilsen Torbjørn Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Hei. Jeg har tenkt litt og lurer på om det er bedre og få en makro til og slette de radene som ikke skal være med på et tidligere tidspunkt. så trenger ikke koden og ta noe hensyn til de radene som ikke skal være med. Hilsen Torbjørn Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Knepet med å slette rader er å jobbe nedenfra og opp: Sub SlettRader() Dim R As Long Dim S As String Dim oSht As Worksheet Set oSht = ThisWorkbook.Sheets(1) S = "SEK" For R = oSht.Cells(oSht.Rows.Count, 1).End(xlUp).Row To 2 Step -1 If oSht.Cells(R, 1).Value <> S Then oSht.Rows®.Delete Next End Sub HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 Hei Harald. Tusen takk for svar, men jeg får opp en feil mld. compile error: Method or data not found If oSht.Cells(R, 1).Value <> S Then oSht.Rows®.Delete Den merker (Rows®.) Hilsen Torbjørn Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Oi, det der er noe autokorrekturgreier som forumet har. Det skal være Rows og så R inni en parentes. Nytt forsøk oSht.Rows(R).Delete Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 Hei. Nå sletter den ja, et lite problem bare. Den sletter alle radene utenom den øverste. Men jeg fant akkurat en annen kode som jeg kan bruke, så du trenger ikke feilsøke på det hvis du ikke absolutt vil da Hilsen Torbjørn Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 Hei. Her er koden Dim MyRange As Range Dim x As Long Dim MyLastRow As Long Set MyRange = Intersect(ActiveSheet.UsedRange, Range("A:A")) MyLastRow = MyRange.Row + MyRange.Rows.Count - 1 For x = MyLastRow To 11 Step -1 If cells(x, 1).Value = False Or cells(x, 1).Value = "SEK" Or cells(x, 1).Value = "HODU" _ Or cells(x, 1).Value = "ANLE" Or cells(x, 1).Value = "CLON" Or cells(x, 1).Value = "RO" _ Or cells(x, 1).Value = "HGR" Or cells(x, 1).Value = "SESO" Or cells(x, 1).Value = "ZAAH" Then cells(x, 1).EntireRow.Delete End If Next x Hilsen Torbjørn Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Feilsøke? Nå har jeg sett det og. Jaja, forsoningens høytid og greier, ha et godt nytt år Torbjørn! Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå