Pettersenper Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) Hei, jeg holder på med å prøve å lære meg å ta i bruk array i flash, men jeg har støtt på et problem. Når jeg bruker koden under (som står i en lærebok) varierer det om alder står først, eller om navn står først. Det ser også ut til å variere litt om scrollbaren er plassert nært tekstboksen eller er med i det hele tatt. Jeg laget hele greia to ganger. Den første jeg laget viser alltid alder først dersom scrollbaren er med. Nummer to viser som regel alder først når scrollbaren er med, men av og til kommer navnet først. Når scrollbaren er vekke viser den som regel navn først, men det varierer Koden jeg bruker er: var tab:Array = new Array(); tab[0] ={alder:45, navn:"N Linjesæter"}; tab[1] ={alder:34, navn:"P Jurverud"}; tab[2] ={alder:18, navn:"O Sirkelstad"}; tab[3] ={alder:12, navn:"J Rektangelsen"}; tab[3] ={alder:27, navn:"M Ellipsen"}; var utskrift:String = ""; for(var teller:int = 0;teller < 3; teller++) { for(var varNavn:String in tab[teller]) { utskrift = utskrift + varNavn + ": " + tab[teller][varNavn] + "\n"; } utskrift = utskrift + "\n"; } felt_txt.text = utskrift; Jeg legger med forsøkene. Det første forsøket inneholder kommentarer til meg selv fra da jeg prøvde å forklare til meg selv hvordan arrayen fungerte, bare ignorer dem, de er ikke helt rette. Resultat1: Resultat2: forsøk.rar Endret 28. desember 2011 av Pettersenper Lenke til kommentar
bob2718 Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 (endret) Jeg forstod egentlig ikke helt problemet ditt, men slik ville jeg i alle fall gjort det: var tab:Array = new Array({alder:"45", navn:"N Linjesæter"}, {alder:"34", navn:"P Jurverud"}, {alder:"18", navn:"O Sirkelstad"}, {alder:"12", navn:"J Rektangelsen"}, {alder:"27", navn:"M Ellipsen"}); for (var teller:uint = 0; teller < 5; teller++) { tekstFelt.appendText("Navn: "+tab[teller].navn+"\n"); tekstFelt.appendText("Alder: "+tab[teller].alder+"\n\n"); } Det jeg ser med en gang er at for-løkken din skulle vært en 'for each'-løkke, men dette er jo en relativt gammel post, så gidder ikke se så nøye på koden din da du mest sannsynlig ikke kommer til å se dette svaret og ikke har dette problemet lenger edit: eventuellt i steden for for-løkken brukt: for each(var obj:Object in tab) { tekstFelt.appendText("Navn: "+obj.navn+"\n"); tekstFelt.appendText("Alder: "+obj.alder+"\n\n"); } Endret 12. juni 2012 av Major_Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå