Gå til innhold

Innholdsrik ferie i Spania - Erfaringer og tips?

edgarsson

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg og madammen har planlagt en ferie på to uker i oktober. Vi får låne et feriehus ved Santa Pola (midt i mellom Alicante og Cartagena), så det blir basen for i gjennom ferien. Siden min bedre halvdel fikk en "strandferie" i år, skal jeg få en noe mer innholdsrik ferie i år, og jeg ønsker musem, ruiner, gode restauranter og historie!

Vi leier bil for hele perioden og er forberedt på en del kjøring. Jeg har foreløpig sett meg ut Murcia og Cartagena som reisemål med en- til to netter på hotell får å kunne rekke det meste på hver plass. Tenker oss noen dager i mellom hver kjøretur for å slikke litt sol osv.

Cartagena: Denne havnebyen er jo mye over 1000 år gammel, og har funnet et par severdigheter ved et raskt overblikk. Er det noen som har noen pekepinner og "must-see"-plasser her? Eventuelt dele erfaringer fra byen generelt?

Murcia: Nok en gammel og historierik by, som anbefales av mange på nettet. Sett bort i fra jordskjelv og Kongedømmet Aragon vet jeg ikke mye dog. Noen som har gode erfaringer her i fra?

Utover dette er jeg enda åpen for flere byer/plasser i relativt nær omkrets, bør vel ikke være så langt å kjøre som til Madrid eller Barcelona :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...