Niklasp Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Det lekre mediesenteret lanseres i versjon 11.0, kalt «Eden». Ny versjon av XBMC klar for beta-testing Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Har selv litt problemer med ytelsen og bruker MP classic med CCCP-codec for filmer som hakker i XBMC. Finnes det noen støtte for TV-kort i XBMC? Lenke til kommentar
magnjorg Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 XBMC ble ikke utviklet av microsoft nei, det startet som xbmp, xbox media player og ble senere til xbox mediacenter. Det ble utviklet av en gruppe i homebrew-miljøet. http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_Media_Player 6 Lenke til kommentar
Nortonis Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Også slitt med ytelsen i xbmc, så jeg må bruke mediaplayer classic home cinema med COREAVC codec som er den raskeste. Da går 1080p som smør, men ikke i xbmc. Håper dem er villig til og støtte Coreavc codec eller at man kan bytte ut codecen. Altid digget xmbc. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Håper de har fikset/fikser problemet for oss som har laptop. Må jo alltid restarte Pcen og åpne XBMC som første program for å få det til å funke, ellers vil maskina bli sniletreg og henge seg opp. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Noen som vet om denne gjør at man får 1080p støtte under Apple TV2? Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Dere som sliter med 1080p, har dere aktivert "Allow hardware acceleration (DXVA2)" under Videosettings / Playback? Etter at jeg aktiverte dette går alt av 1080p materiale smooth som ei babyrompe. CPU belastning blir også tilnærmet lik 0. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Vil en maskin med følgense spesifikasjoner klare XBMC uten problemer? Hva med HD-materiale? Intel Pentium Dual Core T2310 2GB DDR2 Ram Nvidia Geforce 8400M GS Vurderer å kjøpe den BILLIG og bygge stue-PC. Lenke til kommentar
kommers Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 XBMC var opprinnelig kjent som Xbox Media Center, og ble utviklet av Microsofts egne utviklere.. XBMC ble ikke utviklet av microsoft nei, det startet som xbmp, xbox media player og ble senere til xbox mediacenter. Det ble utviklet av en gruppe i homebrew-miljøet. http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_Media_Player Jeg og ble overrasket over at artikkelen påstod dette -- for det var i så fall overraskende nytt for min del. Det fikk meg til å forsøke å finne søke informasjon om historien til XBMC som kunne bekrefte dette, men jeg har jeg har ikke funnet noe som tyder på at det var Microsoft(-ansatte) som stod bak. Dersom man påstår det hadde det vært fint med en kildehenvisning. Folk har jo utviklet dette på egen hånd uten Microsofts hjelp. Jeg ser forøvrig at det er minst en nordmann involvert i XBMC Foundation som støtter og promoterer utvikling og bruk av XBMC. Det er kult. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Meg bekjent har dette alltid vært homebrew, og var opprinnelig utiklet for å kjøre på den første xboxen når den var modifisert. Iallefall der jeg først stiftet bekjentskap med den Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 For den interesserte leser: XBMC History Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Godt med oppdateringer, boxee skal jo slutte med oppdateringer til pc. Lenke til kommentar
ZentiX Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 XBMC for moddet Xbox, ikke av MS som dere påstår HW. Xbox Media Center har ikke dette navnet for ingen ting.... Dette var den beste Medie spiller for moddet Xbox om den var soft eller chip moddet. Og en gruppe i Homebrew-miljøet som laget denne. Lenke til kommentar
AndyBroke Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Har brukt dette siden xbox media player, og har alltid vært kjempefornøyd. Merkelig at jeg måtte chippe xboxen min for å kunne bruke bruke programvare laget av Microsoft for xbox. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Vurderte jeg skulle kjøpe denne maskinene å ha xbmc på :-) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=644676 Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Vil en maskin med følgense spesifikasjoner klare XBMC uten problemer? Hva med HD-materiale? Intel Pentium Dual Core T2310 2GB DDR2 Ram Nvidia Geforce 8400M GS Vurderer å kjøpe den BILLIG og bygge stue-PC. Kjører XBMC på en liten atom 5xx maskin med like mye minne, så din maskin skulle klare det helt fint. Fungerer ok, men merker at Windows og XBMC går tregt når jeg har vekt den opp av dvale et par ganger. Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) Kult :-) Gleder meg til AirPlay støtte! Og veldig bra at de fortsatt har PowerPC støtte Endret 29. desember 2011 av Spritty Lenke til kommentar
dagtveit Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 XBMC for moddet Xbox, ikke av MS som dere påstår HW. Xbox Media Center har ikke dette navnet for ingen ting.... Dette var den beste Medie spiller for moddet Xbox om den var soft eller chip moddet. Og en gruppe i Homebrew-miljøet som laget denne. Stemmer det jeg installerte dette selv på ett hav med xboxer når den kom for ages siden Lenke til kommentar
MultiForce Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Eneste som får meg til å ikke dumpe popcornboksen er at XBMC ikke fungerer på blu-ray på skikkelig vis. Fungerer på noen mapper og ISO'er men de har langt igjen. Får håpe det kommer i løpet av året, for jeg har alltid likt XBMC. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Æ e sjokka.... MediaPortal forsvant ut ,og XBMC rett inn på maskin min. Endelig noe som virker uten en helvettes masse styr å sette opp. WOOOHOOO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå