Harald Gjerholm Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Søsterkirkene på Gran Bildet er fjernet. Beskrivelse: Jeg får følge opp Herr Øvermos pressentasjon av kirkelige praktbygg. Ved Granavolden, et stykke vest for Gran ligger Søsterkirkene. Den største-St. Nikolai Kirken er bygget før 1200 og den minste - Maria kirken ble bygget ca 1150. Sagnet forteller at to søstre av høy byrd ble uvenner og de kunne ikke møtes, ikke en gang i kirken. Den ene av søstrene bygde da sin egen kirke. Dette bestrides da det var ganske vanlig på den tiden å ha kirker nær hverandre til forskjellige formål. Bildet er tatt i et elendig regnvær. Evalueringsnivå Tips: Jeg ønsker tanker rundt hva som trekker bildet opp og forslag til forbedringer. Link til bildesiden Lenke til kommentar
Thore Raaen Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Jeg synes bidet ble bra. Regnvær er ok når en skal ta slike bilder. Det blir ett fint lys for å få med seg alle detaljene på bygninger og naturen rundt, fargene får også en ekstra snert. 1 Lenke til kommentar
Morten Ellingsen Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 God komposisjon og fin innramming av de nakne trærne rundt kirkene. Ellers har Thore nevnt det som nevnes skal. Fin følgetekst. Bra Harald. Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Likte bilde alltid + tekst og når en får det i stort og kan se detaljene!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg