Bigelk Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) Hei. Jeg bruker 5 looper til og hente inn informasjon i fra et ark til et annet. Jeg lurer på hvordan jeg gjør om disse 5 loopene til 1 loop. Jeg har også et par linjer som ikke skal være med, Så skulle gjerne fått loopen til og ikke velge med de. I kolonne A i det arket som loopen henter informasjon ut i fra står Initialene, Jeg tenkte da at man kunne legge inn at loopen ikke henter inn den raden som har de initialene. Ark Olfi som informasjonen blir hentet i fra. Kolonne A Initialer Kolonne B Navn Kolonne D Kg Kolonne F Linjer Kolonne H Ordre I Ark Plukk som informasjonen blir hentet til Kolonne B Initialer Kolonne C Navn Kolonne E Kg Kolonne G Linjer Kolonne I Ordre Bare si i fra hvis du trenger en bedre forklaring Koden 'Henter initialer Loop Sheets("plukk").Select Range("b4").Select Dim f As Integer Dim fntRowCount As Integer fntRowCount = Sheets("olfi").Range("A1").CurrentRegion.Rows.Count - 0 For f = 1 To fntRowCount ActiveCell.FormulaR1C1 = "='olfi'!R[-3]C[-1]" ActiveCell.Offset(1, 0).Select Next f 'Henter navn Loop Sheets("plukk").Select Range("c4").Select Dim g As Integer Dim antRowCount As Integer gntRowCount = Sheets("olfi").Range("A1").CurrentRegion.Rows.Count - 0 For g = 1 To gntRowCount ActiveCell.FormulaR1C1 = "='olfi'!R[-3]C[-1]" ActiveCell.Offset(1, 0).Select Next g 'Henter Kg Loop Sheets("plukk").Select Range("e4").Select Dim h As Integer Dim hntRowCount As Integer hntRowCount = Sheets("olfi").Range("A1").CurrentRegion.Rows.Count - 0 For h = 1 To hntRowCount ActiveCell.FormulaR1C1 = "='olfi'!R[-3]C[-1]" ActiveCell.Offset(1, 0).Select Next h 'Henter linjer Loop Sheets("plukk").Select Range("g4").Select Dim j As Integer Dim jntRowCount As Integer jntRowCount = Sheets("olfi").Range("A1").CurrentRegion.Rows.Count - 0 For j = 1 To jntRowCount ActiveCell.FormulaR1C1 = "='olfi'!R[-3]C[-1]" ActiveCell.Offset(1, 0).Select Next j 'Henter ordre Loop Sheets("plukk").Select Range("I4").Select Dim k As Integer Dim kntRowCount As Integer kntRowCount = Sheets("olfi").Range("A1").CurrentRegion.Rows.Count - 0 For k = 1 To kntRowCount ActiveCell.FormulaR1C1 = "='olfi'!R[-3]C[-1]" ActiveCell.Offset(1, 0).Select Next k Hilsen Torbjørn Endret 28. desember 2011 av Bigelk Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Hei. Har løst å få alt inn i en loop. Men lurer fortsatt på hvordan jeg "ekskluderer" de jeg ikke vil ha med Sheets("plukk").Select Range("b4").Select Dim f As Integer Dim fntRowCount As Integer fntRowCount = Sheets("olfi").Range("A1").CurrentRegion.Rows.Count - 0 For f = 1 To fntRowCount ActiveCell.FormulaR1C1 = "='olfi'!R[-3]C[-1]" 'Kolonne B ActiveCell.Offset(0, 1).Select ActiveCell.FormulaR1C1 = "='olfi'!R[-3]C[-1]" 'kolonne C ActiveCell.Offset(0, 2).Select ActiveCell.FormulaR1C1 = "='olfi'!R[-3]C[-1]" 'Kolonne E ActiveCell.Offset(0, 2).Select ActiveCell.FormulaR1C1 = "='olfi'!R[-3]C[-1]" 'Kolonne G ActiveCell.Offset(0, 2).Select ActiveCell.FormulaR1C1 = "='olfi'!R[-3]C[-1]" 'kolonne I ActiveCell.Offset(0, -7).Select ActiveCell.Offset(1, 0).Select Next f Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) Hei. Jeg starter en ny tråd angående det å få loopen til og velge bort de som ikke skal være med siden denne er løst i forhold til overskriften. Hilsen Torbjørn Endret 28. desember 2011 av Bigelk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå