DementedAlbino Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 I tillegg til å ha de viktigste filer på en ekstern harddisk som backup så ønsker jeg å benytte meg av online lagring i tillegg. Kriterier er at det er stabilt, bra oppetid og er en seriøs aktør på markedet. Vil også ha en enkel og grei måte å kopiere over filer, altså ikke kun via nettleser. I hovedsak blir det viktige dokumenter og bilder som blir lagret der, og ser for meg rundt 25-50 GB lagringsplass som da dekker nåværende behov og for en stund fremover. Helt i orden å betale per år, men det trenger ikke koste hus og hjemm heller. Så hva har dere erfaringer med og hva vil dere anbefale/fraråde? Vil for eksempel skydrive være et bra alternativ som gir 25GB gratis? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Jeg er strålende fornøyd med Dropbox, men jeg har litt inntrykket av at betalingsmodellene ikke akkurat er det billigste alternativet på markedet. Uansett så er det genialt satt opp mot resten av OSet uavhengig om du bruker Windows, Mac, Linux, smarttelefon eller pad Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Dropbox gjør det for 600 kroner/år eller 60 kroner/mnd. Ellers så har jeg løst det med Nettverksdisk, men da blir filene lagret i samme hus.. Dropbox har forøvrig muligheter til å angre sletting av filer, gjenopprette filer slik de var tidligere og synkronisering mellom maskiner og mobile enheter. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 Joda, jeg er godt kjent med Dropbox. Bruker det per dags dato til diverse filer. Problemet med Dropbox er at det blir dyrt i lengden synes jeg. En ekstra disk i samme hus er ikke noe poeng i. Er en først uheldig med innbrudd, brann eller andre ting så er innholdet på en nettverksdisk like utsatt som det som ligger på filserveren. Kan jo selvsagt overføre filene til en ekstern disk og oppbevare denne hos noen andre. Dette blir tungvindt og det kommer til å gå ukesvis mellom hver gang jeg henter disken hjem for å overføre nytt innhold. Jeg får vurdere om jeg ikke skal koste på meg 50GB pakken til dropbox. Skal først teste ut skydrive sammen med skydrive explorer og se om dette er bra nok for min del. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Har lett litt rundt etter det samme selv og hvis du ønsker backup av en maskin har jotta.no en ganske grei pris for ubegrenset med plass. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Hvis dropbox blir dyrt så kan du prøve Amazon S3 direkte, som dropbox er hostet på. Det finnes en kalkulator her: http://calculator.s3.amazonaws.com/calc5.html Med 100 gb lagring, 100 gb inn, og 20 gb ut pluss 1000 requests så blir det 13.34 per måned. som regel så bruker man ikke så mye båndbredde heller. Det finnes forskjellige S3 klienter som f eks Cloudberry du kan bruke. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 9. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Tenkte jeg skulle teste dette programmet opp mot google sin lagringstjeneste og se om det fungerer bra. http://www.dinside.no/886386/insync-smart-lagring-hos-google Prisene hos google er jo ikke direkte avskrekkende heller. 20 GB ($5.00USD per år) 80 GB ($20.00USD per år) 200 GB ($50.00USD per år) 400 GB ($100.00USD per år) 1 TB ($256.00 USD per år) Endret 9. januar 2012 av svortevik Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Såvidt startet å bruke insync selv. Så langt har det fungert fint mellom stasjonær og laptop. Egentlig ikke så mye å rapportere enda. Vil komme tilbake med mere info om noe skulle fjuske. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 Ja jeg synes isync fungerte bra, og prisene hos google er jo ikke direkte skremmende. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 https://www.sugarsync.com/ - fin, billig og støtter alt mulig av enheter og maskiner! Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 For backup, bruk Crashplan+ Koster $3/mnd for unlimited lagring online. Det er viktig å skille mellom online lagring, som dropbox og online backup. Crashplan er det beste alternativet til backup som jeg kjenner til. Hvis noen har bedre forslag (begrunnet) kom med dem! (Da bytter jeg! ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå