Sunniv Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Hei, Håper noen datakyndige kan si sin mening her. Jeg skal kjøpe stasjonær pc, som vil bli min hoveddata. Ønsker stasjonær, slik at jeg enklere kan få hjelp senere til å skifte ut komponenter som trenger fornyelse. Jeg bruker den hovedsaklig til surfing, tekstredigering, spilling, se film og lagring. Jeg spiller Sims 3 oftest, som jeg helst vil skal kjøres smertefritt på den nye dataen. Likevel, jeg har også Oblivion og litt andre spill i samme klassen som jeg tar fram av og til. I tillegg til dette så er jeg veldig fan av å kunne sitte på internett, åpne mange faner og kjøre både spotify, internett og tekstprogram samtidig. Jeg har hørt at for å kunne kjøre Sims 3 på høyeste grafikkinnstillingene, så trenger man ikke en data til mer enn 4000... Men jeg vet ikke. Hadde ikke tenkt å bruke mer enn 6000 opprinnelig for dataen, men det kan strekkes litt om det er nødvendig. Ønsker likevel billigst mulig. Dette blir selvfølgelig kun for dataen, tastatur osv kommer utenom. Har fått tips om komplett gamer fra komplett.no (ca 6000) og en som er på tilbud nå til 8000 på elkjop. Hva tror dere, datagenier? På forhånd takk for svar:) Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) Nå er vel elkjøp stort sett å styre unna. Stasjonær f.eks http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10520 vil nok gå ganske så bra, skjermkortet er god, riktignok er SSD, hovedkort/prosessor som trekker ned her, men sammenlignet med elkjøp får du en maskin du kan oppgradere senere, så dermed ikke helt elendig kjøp, men kan du bygge selv ville jeg heller foretrekket det. Sims 3 krever ikke stort nei, men jeg syns ikke du skal kjøpe det dårligste Nvidia GT 550 skjermkortet av den grunn, kjøp noe som du har en stund, og heller oppgrader senere. Riktignok kunne man gått for FM1 sokkel og brukt HD6550p skjermkort, men det er nok smaksak, da kan man senere sette inn nytt PCI-E skjermkort, isteden for å kaste det gamle. Endret 28. desember 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Ludus Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Stasjonær f.eks http://www.komplett.....aspx?sku=10520 vil nok gå ganske så bra, skjermkortet er god, riktignok er SSD, hovedkort/prosessor som trekker ned her, men sammenlignet med elkjøp får du en maskin du kan oppgradere senere, så dermed ikke helt elendig kjøp, men kan du bygge selv ville jeg heller foretrekket det. Hei Lurar på å kjøpe samme maskin, men er også forholdsvis grønn. Kan du si kva som gjer at hovedkort/cpu ikkje er noko å samle på, og om det er noko betre alternativ blant valgene? Lenke til kommentar
Sunniv Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 Tusen takk for svar. Det ble komplett sin, bare med litt oppgraderinger, blant annet skjermkort:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå