runeah Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) Heia. Jeg fikk Corsair Force 3 og Geforce GTX 570 til jul, og tenkte derfor å oppgradere hovedkort, RAM og CPU. Planen er å kjøpe en Intel core i5 2500K, og Corsair Vengeance DDR3 8/16GB CL9. Men jeg er svært forvirret av hovedkortene til disse (H/Z/P seriene)... Kunne noen være så snill å hjelpe meg å finne et godt og rimelelig hovedkort som passer til de overstående komponentene? Endret 28. desember 2011 av runeah Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) Er planen å overklokke eller å få mest for pengene? Budsjett: Asus P8Z68-V PRO Middels klasse: Gigabit GA-Z68X-UD5-B3 Asus P8Z68 DELUXE Ville jeg vurdert per dags dato, men det trenger ikke å si disse er best heller. Endret 28. desember 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
runeah Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Hva med https://prisguiden.no/produkt/asus-sabertooth-p67-143402? Vel. 2500K er jo sigenes svært klokkevennlig, så det kan jo hende jeg prøver meg. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) Kan være du er heldig med Asus SABERTOOTH, men tviler på den er så god lengere. Riktignok ser den ut som å være klartgjort for flytende nitrogen, men jeg ville heller vurdert noe annet. Men du klarer kanskje en 650 mhz overklokking. Men jeg tror brikkesettet ikke er like bra for overklokking. Endret 28. desember 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
fflex Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 http://www.dustinhome.no/gigabyte-ga-z68x-ud3h-b3-ddr3-s-1155-atx/product/5010598669?intcmp=searchProvider_dacsa God deal Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Er planen å overklokke eller å få mest for pengene? Budsjett: Asus P8Z68-V PRO Middels klasse: Gigabit GA-Z68X-UD5-B3 Asus P8Z68 DELUXE Ville jeg vurdert per dags dato, men det trenger ikke å si disse er best heller. ...P8Z68-V Pro ER et middelklasse kort. Med mindre du trenger de ekstra tilkoblingene tjener du absolutt ingen ting på Deluxe modellen i et Gaming/OC scenario. Det er penger ut av vinduet. Du kan forsåvidt gå for et non-pro også, å sitte igjen med samme resultat. Lenke til kommentar
Jaffacake Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Kan være du er heldig med Asus SABERTOOTH, men tviler på den er så god lengere. Riktignok ser den ut som å være klartgjort for flytende nitrogen, men jeg ville heller vurdert noe annet. Men du klarer kanskje en 650 mhz overklokking. Men jeg tror brikkesettet ikke er like bra for overklokking. Sabertooth er et kjempebra kort til overklokking så jeg skjønner ikke hvor du har fått det fra at det ikke er det. P67 er like bra som Z68 når det kommer til overklokking, skjønner ikke hvor du har fått det fra heller. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Dersom du leser noen av de andre trådene han har startet på forumet så ser du hvor problemet ligger. Du kan i praksis avse alt han poster som egne forskrudde meninger basert på synsing og mangel på peiling. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå